مرحله سوم دهمين دوره ارزيابي قاريان و مدرسان قرآن آذر ماه اجرا می شود

ميرزاجاني گفت: مرحله سوم دهمين دوره ارزيابي قاريان و مدرسان قرآني به صورت آزمون نظري ۲۶ آذر ماه ۱۴۰۰ برگزار و کسانی که در این آزمون موفق شوند گواهی نامه دریافت می کنند.

محمدتقي ميرزاجاني قائم مقام شوراي عالي قرآن صدا و سيما در گفتگو با خبرنگارقرآن و معارف خبرگزاري شبستان در خصوص اينکه طرح ارزيابي قاريان ومدرسان قرآن کريم درچه مرحله اي قرار دارد گفت:ما هرسال براساس ابلاغيه ي شوراي عالي انقلاب فرهنگي موظفيم حداقل يک نوبت آزمونهاي ارزيابي قاريان ومدرسان قرآني را برگزارکنيم براين اساس  درسال  1400دهمين دوره ي ارزيابي قاريان و مدرسان را از اوايل سال شروع کرديم و انشالله تا پايان  سال هم به پايان مي رسانيم .

 

ميرزاجاني با اشاره به اينکه اين آزمونها سه مرحله دارد تصريح کرد: مرحله اول اين آزمونها که آزمون ورودي بود  در سال جاري و خرداد ماه برگزار شد. مرحله دوم در شهريور و مهر 1400برگزار شد که مختص به تلاوت وتدريس قرآن بود،‌لازم به ذکر است همه اين آزمونهاهمراه با مصاحبه انجام گرفته است.

ميرزاجاني تصريح کرد: مرحله سوم نيز آزمون نظري است و 26آذر برگزار خواهد شد وهمچنين در اواخر دي ماه اعلام نتايج نهايي خواهد بود کساني که موفق شوند اين گواهي نامه را کسب کنند در اواخرسال 1400مي توانند مراجعه کرده وگواهي نامه تخصصي را دريافت نمايند.

 وي افزود: اين آزمون هاهمراه با مصاحبه انجام گرفته است همچنين اين آزمونها سال گذشته و امسال به صورت مجازي برگزار شد . قائم مقام شوراي عالي قرآن صدا و سيما در مورد اينکه در آزمون اخير چند نفر ثبت نام کردند گفت: حدود 400نفر دراين آزمون شرکت داشتند

وي در خصوص چگونگي تحقق وعده هايي  که در مورد امکانات، خدمات مختلف به قاريان ومدرسان داده شده بود گفت: بر اساس قوانيني که دراين چند سال تصويب شد؛ طرح ارزيابي مدرسان و قاريان , در اواخر  1389و  اوايل 1390ابلاغ شد  و ما موظف شديم آزمونها را برگزار کنيم.هدف اصلي از اين آزمونها سازماندهي به اين حوزه بوده که به نحوي تخصصي وبصورت  شايسته تري به اين قشر فرهنگي خدمات ارائه دهيم

 

ميرزا جاني افزود: مطابق با تلاش هاي صورت گرفته يک سري مزايا که از مهمترين آنها کمک هزينه تحصيلات رايگان در دانشگاه بود محقق گرديد، مورد بعدي ادامه تحصيل بدون کنکور در دانشگاه  دريک مقطع بالاترتحصيلي بود. وهمچنين قرار گرفتن در فهرست افتخارات بنياد ملي نخبگان از جمله امتيازات ديگر بود.

وي در ادامه گفت: يک سري امکانات را ما به عنوان شوراي عالي قرآن از امتيازاتي که در خود مجموعه ي صدا و سيما قرار داشت اختصاص داديم؛ مانند آن عزيزاني که گواهي هاي درجات بالاتر را کسب مي کنند؛سعي کرديم در صدا وسيما از آنها استفاده کنيم و اعزام هاي خارج از کشور براي تلاوت،‌ تبليغ و تدريس قرآن از میان این افراد داريم.

ميرزاجاني در پايان خاطر نشان کرد: بر اين اساس کساني که اين مدارک را دريافت مي کنند مانند هنرمنداني هستند؛ که از مزاياي استخدامي کشوربهره مند مي شوند .

 

 

کد خبر 1111843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha