تلاش کادر درمان کشور را از بحران نجات داد

براتی گفت: اگر تلاش شبانه روز کادر درمان نبود شرایط کشور بحرانی تر می شد و امروز شاهد از دست دادن تعداد زیادی از مردم عزیز بودیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد صادق براتی» شامگاه دوشنبه (10 آبان) در مراسم طرح زائران رضوی که در مجتمع آموزشی امامت برگزار شد؛ ضمن تشکر از زحمات کادر درمان، اقدامات انجام شده کادر درمان را برای مردم قابل ستایش دانست و گفت: شما پرونده درخشانی از خود در این 20 ماه برجای گذاشتید. 

 

معاون زیارت استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه ما در این دو سال گذشته از حضور و پذیرایی زائران در مشهد الرضا به دلیل شرایط کرونا محروم بودیم؛ افزود: تا قبل از کرونا و در سال ۹۸ مشهد پذیرای حدود ۳۲ میلیون زائر داخلی و بیش از ۴ میلیون زائر خارجی بود و بنا بود میزان زائران داخلی با برنامه ریزی صورت گرفته توسط متولیان زیارت در افق سال 1404به ۴۰ میلیون زائر برسد که با شیوع ویروس کرونا این امکان فراهم نشد.

 

وی اظهار کرد: با شیوع این بیماری، این نگرانی را به وجود آورد که خراسان رضوی به دلیل حضور گسترده زائران به ویژه زائران خارجی نسبت به دیگر استان های کشور بحرانی ترین نقطه کشور شود از اینرو تمام ارکان مدیریتی و حاکمیتی استان برای پیشگیری از شیوع کرونا پای کار آمدند و ما نیر در استانداری استان با تهیه تجهیزات و امکانات، تمام و کمال در خدمت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و استان بودیم.

 

براتی با بیان اینکه خراسان رضوی در چهار پیک اول بسیار خوب عمل کرد اما در پیک پنجم دچار مشکل شد؛ گفت: ما در فروردین و اردیبهشت سال 99 علاوه تجهیز مراکز درمانی، بیمارستانی و مراکز پزشکی حدود ۲۰ هزار تخت در مشهد تهیه کردیم ‌که تنها یک مرکز که حدود هزار نفر سرویس داد استفاده شد و مابقی به دلیل حضور پرتلاش کادر درمان در مهار کرونا استفاده نشد.

 

وی با بیان اینکه اگر تلاش شبانه روز کادر درمان نبود شرایط کشور بحرانی تر می شد و شاهد فوت زیادی از مردم عزیز بودیم؛ گفت: از سازمان اوقاف و امور خیریه به ویژه واقفینی که با نیت های خیر خود اسباب حضور شما را در مشهد الرضا فراهم کردند تشکر و قدردانی می کنم.

 

معاون زیارت استانداری خراسان رضوی بیان کرد: اوقاف خراسان رضوی در مدت شیوع ویروس کرونا همکاری خوبی به ویژه در تهیه تجهیزات پزشکی از جمله کپسول اکسیژن داشته است و بقاع متبرکه و هیئات امنای بقاع نیز در این خصوص پای کار بودند.

 

وی گفت: خوشبختانه با بسیج تمام امکانات امروز این بیماری را مدیریت کردیم و امیدواریم هر چه سریعتر از این ویرویس نجات پیدا کنم تا در خدمت زائران با آرامش باشیم. 

کد خبر 1111844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha