پرونده فروش ملک تعاونی تاکسیداران رشت در محاکم قضایی در حال بررسی است

لقمانی با بیان اینکه پرونده فروش ملک تعاونی تاکسیداران رشت در محاکم قضایی گیلان در حال بررسی است گفت: تمام مراحل فروش و عقد قرارداد این ملک، قانونی انجام شده اما به علت عدم وفای به عهد خریدار روند فروش آن به خوبی پیش نرفت.

«علی لقمانی» در مورد برخی از مشکلاتی که تعاونی تاکسیداران شهر رشت با آن مواجه شده‌اند به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: بر اساس تصمیم مجمع و اعضاء تعاونی تاکسیرانی رشت قرار شد ملک این تعاونی به فروش برسد و به نوعی مبلغ بین اعضاء تقسیم شود.

 

مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رشت با تاکید بر اینکه موضوع فروش ملک تعاونی تاکسیداران شهر رشت با یک خرد جمعی اتفاق افتاده است ابراز داشت: هر تعاونی از جمله همین تعاونی تاکسیداران اگر ملکی برای فروش دارد حتما باید به اطلاع برساند و ضوابط و قواعد این کار را هم رعایت کند.

 

لقمانی در پاسخ به این پرسش که آیا تعاونی تاکسیداران رشت برای فروش ملک خود این ضوابط و قواعد را رعایت کرده‌اند ابراز داشت: هیئت مدیره تعاونی تاکسیداران فروش ملک را به اطلاع اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رشت رسانده و بعد با برگزاری جلسه مجمع با حضور 750 نفر نسبت به فروش ملک موافقت کردند.

 

وی با اشاره به اینکه مسائل قانونی برای فروش ملک تعاونی تاکسیداران شهر رشت رعایت شده است اضافه کرد: بعد از موافقت برای فروش ملک تعاونی تاکسیداران شهر رشت باید قیمت کارشناسی آن مشخص شود که این کار در سال 96 و از طریق کارشناسان رسمی دادگستری انجام شد.

 

مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رشت اینکه تمام مراحل فروش ملک تعاونی تاکسیداران با اطلاع این اداره انجام شده است گفت: مسئله اینجاست که این ملک در همان سال 96 و برپایه قیمت کارشناسی اعلام شده به فروش نرسید زیرا خریداری نداشت و مبلغ اعلام شده هم بالا بود.

 

لقمانی با بیان اینکه اعضای تعاونی تاکسیداران شهر رشت برای فروش ملک تعاونی عجله داشتند تصریح کرد: در سال 97 اعضای تعاونی تاکسیداران شهر رشت تصمیم گرفتند ملک خود را در اختیار هیئت مدیره قرار دهند تا هیئت مدیره با خریداران مذاکره کند که خریداری هم ورود کرد و مبایعه‌نامه‌ای هم منعقد شد.

 

وی رقمی که خریدار برای ملک تعاونی تاکسیداران رشت پیشنهاد داده بود را حدودا 14 میلیارد و 300 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: هیئت مدیره تعاونی تاکسیداران رشت برای این موضوع هم جلسه مجمع را برگزار کرد و نظر اعضا را در مورد اینکه آیا می‌تواند با خریدار قرارداد منعقد کند را مطرح کرد.

 

مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رشت با اشاره به اینکه اعضای تعاونی تاکسیداران رشت برای تنظیم مبایعه نامه موافقت کرده بودند اظهار داشت: تا این مرحله از کار هیچ مشکل قانونی خاصی نداشت و قرار شد فرد خریدار بعد از تنظیم مبایعه نامه و بعد از گذشت چند ماه نسبت به حضور در دفترخانه و انجام سایر مراحل اقدام کند.

 

لقمانی با بیان اینکه خریدار ملک جهت تسویه حساب در روز تعیین شده به هر دلیلی حاضر نشد عنوان کرد: تعاونی تاکسیداران رشت بعد از این موضوع عدم حضور خریدار را اخذ کرد و باید دو ماه دیگر به خریدار ملک فرصت می‌داد تا بعد از دو ماه خریدار مبلغ را تهیه و معامله انجام شود.

 

وی با اشاره به اینکه خریدار ملک تعاونی تاکسیداران رشت بعد از دو ماه هم نتوانست مبلغ تعیین شده ملک در مبایعه نامه را پرداخت کند عنوان کرد: هیئت مدیره تعاونی تاکسیداران شهر رشت ناچار شد علیه فرد خریدار ملک در مراجع قضایی اقامه دعوا کند که بعد از رسیدگی پرونده رأی مبنی بر اینکه خریدار موظف به پرداخت مبلغ قرارداد و جرایم است صادر شد.

 

مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رشت با بیان اینکه این اداره برای حل مشکل ملک با خود خریدار هم جلسه‌ای برگزار کرد یادآور شد: متاسفانه فرد خریدار به جای آنکه به دنبال حل مسئله و پرداخت مبلغ مبایعه نامه و جرایم قرارداد باشد بیشتر به دنبال رایزنی بود که به نوعی مشکل را حل و فصل کند.

 

لقمانی گذشت زمان بسیار زیاد از عقد قرارداد فروش زمین، کاهش ارزش پول و مبلغ قراردادی که بر اساس سال 96 تنظیم شد را از جمله مشکلات فروش ملک تعاونی تاکسیداران اعلام کرد و گفت: تعاونی تاکسیداران برخلاف خواست خریدار حاضر نشد جرایم را ببخشد و خواسته خریدار را برای پرداخت اصل مبلغ قرارداد قبول نکرد.

 

کد خبر 1111876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha