کاهش نرخ بیکاری و حل مشکلات اقتصادی خانواده ها با توسعه مشاغل خانگی

ملانوری گفت: توسعه مشاغل خانگی و کارگاه های کوچک و زود بازده، کاهش نرخ بیکاری و حل مشکلات اقتصادی خانواده ها را به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» امروز (۱۲ آبان) در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های همسران طلاب استان اظهار کرد: توجه بیش از پیش به مشاغل خانگی و کارگاه های کوچک و زود بازده، از کارهایی است که می تواند کاهش نرخ بیکاری و  افزایش سریع اشتغال را به همراه داشته و  مشکلات معیشتی و اقتصادی خانواده ها را حل نماید.

 

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در بسیاری  از کشورهای توسعه یافته جهان و جوامعی که به دنبال کاهش نرخ بیکاری  بوده اند به موضوع مشاغل خانگی و کارگاه های کوچک و زود بازده توجه ویژه ای شده است.

 

به گفته وی؛ این موضوع در سال های گذشته در کشور ما و  خراسان جنوبی نیز با عناوین مختلفی اجرا شده است.

 

وی به محصولات عرضه شده در نمایشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: دراین نمایشگاه خانم ها در کنار همسرداری، فرزندپروری و خانه داری، توانسته اند در قالب مشاغل خانگی، محصولاتی تولید نمایند که قابل تأمل است.

 

ملانوری با بیان این که نباید از ظرفیت جامعه بانوان غافل شد، تصریح کرد: بانوانی که در این نمایشگاه تولیدات خود را به نمایش گذاشته اند، همسران طلاب و روحانیون استان هستند که نشان می دهد در جامعه دانشگاهی، حوزوی و بزرگان ما نیز این دید وجود دارد که همه باید برای رشد و توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و کمک به رفاه جامعه تلاش نمایند که این مهم در فرمایشات بزرگان دین ما نیز آمده است.

 

به گفته وی؛ همه تولیدات این نمایشگاه بر مبنای ظرفیت ها و منابع موجود در استان  تولید شده است.

 

وی با بیان این که برای توسعه این مشاغل می توان در قالب پرداخت تسهیلات کم بهره و ارزان قیمت اقدام کرد، تأکید کرد: برگزاری نمایشگاه در داخل و خارج استان نیز می تواند زمینه را برای عرضه این محصولات و صنایع دستی فراهم نماید و در این راه باید از ظرفیت فضای مجازی و زیرساخت های الکترونیک هم  به خوبی بهره برد.

 

 

کد خبر 1111979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha