مدیریت انرژی در ۵۷مدرسه مازندران/روستاهای شهرستان های ساری و میاندورود تا اوایل ۱۴۰۱گاز دار می شوند

بیگلریان به مدیریت انرژی و بهینه سازی سوخت مدارس و استفاده از بخاری‌های هرموتیک و بهینه سازی سیستم گرمایش اشاره کرد و گفت: ۳۵۷ کلاس ۵۷ مدرسه به این سیستم مجهز شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «مقدم بیگلریان» امروز(۱۱آبان) در نشست خبری شرکت گاز مازندران اظهار کرد: در هفته پدافند غیرعامل قرار داریم، اصحاب رسانه می‌توانند در این بخش نقش آرام‌بخش را ارائه کنند.

 

سرپرست شرکت گاز مازندران افزود: در شرکت گاز استان، حفظ ایمنی مشترکین دغدغه است و رعایت موارد ایمنی به‌ویژه در بحث اتصالات  باید به آن پرداخته شود، در نتیجه مصرف بهینه باید الزام عمومی باشد، در این شرایط ضرورت دارد مردم ضمن رعایت، دمای رفاه که بین ۱۸ تا ۲۱ درجه است را انتخاب کرده و به مصرف بهینه توجه کنند.

 

بیگلریان با بیان اینکه در حال حاضر در بخش افزایش قیمت‌ها اگر افزایشی صورت بگیرد ناچیز است، ادامه داد: در بخش پیمانکاری خوشبختانه طلبکار هستیم و بدهی نداریم.

 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مازندران در انتهای خطوط شبکه گاز قرار دارد، باید بیشتر رعایت کنیم، میانگین مصرف خانگی ما حدود ۷۳ تا ۷۴ درصد از کل مصارف است که بخش خانگی حجم بالایی را در برمی‌گیرد.

 

بیگلریان عنوان کرد: در وضعیت موجود حدود هزار و ۲۱۵ شهر در کل کشور گازرسانی شد که سهم مازندران در این بخش ۵۹ شهر بود، همچنین ۳۴ هزار و ۱۴۹ روستا از نعمت گاز برخوردار شدند در این رابطه نیز سهم مازندران ۲ هزار و ۳۶۱ روستا
بوده است.

 

وی با اعلام اینکه سهم بخش شهری در مازندران ۹۹.۹ درصد و سهم بخش روستایی ۹۵ درصد از گازرسانی است، گفت: تاکنون از ۲ هزار و ۹۷۰ روستایی که قابلیت گازرسانی داشته و از ۲۰ خانوار بیشتر هستند ۲ هزار و ۴۴۷ روستا گازرسانی شده و مابقی در دست اجرا است.

 

بیگلریان با اشاره به تعداد خانوارهای بهره‌مند از گاز عنوان کرد: ۶۲۵ هزار خانوار شهری و ۴۳۵ هزار خانوار روستایی از گاز برخوردار شدند که بیش از یک میلیون و ۴۱۷ مشترک خانگی، ۱۰۳ هزار و ۵۰۰ مشترک عمومی و ۱۳ هزار و ۸۰۰ اشتراک صنعتی داریم، همچنین هزار و ۳۰۰ مشترک صنایع عمده، ۳ نیروگاه بزرگ، ۲۳ نیروگاه مقیاس کوچک و ۳۴ شهرک صنعتی از گاز استفاده می‌کنند.

 

سرپرست شرکت گاز مازندران یادآور شد: تا اوایل سال ۱۴۰۱ روستاهای با قابلیت گازرسانی در ساری و میاندورود کامل خواهند شد و تلاش بر این است که در حوزه شهرستان‌ها، مراحل گازرسانی در هزار جریب نکا به اتمام برسد، در خصوص بحث سوخت‌رسانی زمستانه شرکت، اقداماتی در حوزه داخلی با هدف افزایش انتقال گاز از سمت ایستگاه تقویت فشار رشت به سمت رامسر را در دستور کار قرار داده است.

 

بیگلریان اضافه کرد: در بالادست پروژه‌هایی از محمدیه قم به سمت ایستگاه تقویت فشار پارچین را در دست اقدام داریم تا قبل از زمستان فاز اول آن به بهره‌برداری برسد و ظرفیت افزایش پیدا می‌کند ما هم از طریق خط ۴۲ اینج دامغان، کیاسر و نکا بهره می‌بریم.

 

وی با بیان اینکه واردات گاز از ترکمنستان در حال پیگیری است، اعلام کرد: طبق قرارداد ما با بخش‌های صنعتی در فصل پرمصرف باید از سوخت مایع استفاده کنند، البته یک سری در بحث دوگانه‌سوز کردن اقداماتی انجام دادند در این رابطه سازمان صمت هم پیگیر است.

 

بیگلریان اذعان کرد: در شرکت دربخش جمع‌آوری پسماندها اقدامات مثبتی صورت گرفت در بحث کاهش صدا اقدامات خوبی به‌صورت پروژه‌های پژوهشی اجرا شد تا شاهد دوری از آلودگی محیط‌ زیست و اتمام موفق پروژه‌ها باشیم.

 

سرپرست شرکت گاز مازندران خطاب به مشترکینی که می‌خواهند عایق‌کاری ساختمانی انجام دهند، گفت: در بحث عایق کاری هزینه کامل به مشترکین پرداخت میشود و داوطلبان می‌توانند در سایت www.joc.nij.ir  ثبت‌نام کنند.

 

وی به مدیریت انرژی و بهینه سازی سوخت مدارس و استفاده از بخاری‌های هرموتیک و بهینه سازی سیستم گرمایش اشاره کرد و افزود: ۳۵۷ کلاس ۵۷ مدرسه به این سیستم مجهز شدند.

 

بیگلریان با اشاره به اقدامات حمایتی شرکت گاز مازندران، اظهار کرد: در این بخش با هدف کمک به زنان سرپرست خانوار بازارچه‌ای از توانمندی این عزیزان رونمایی شد، همچنان برنامه‌هایی برای ممانعت از نشت گاز و صرف هزینه در بخش‌های دیگر اجرایی شد، ۲۲ میز خدمت الکترونیک در جهت تحقق اهداف دولت در این بخش برپا و امورات آن در حال انجام است.

 

وی با تاکید بر اینکه انشعبات به ساخت و سازهای غیرمجاز ارائه نمی‌شود، بیان کرد: این بحث اخیرا به‌صورت جدی در حال پیگیری است، همچنان مشکل محدودیت جاده‌ها که ریزشی و لغزشی بوده و از سرعت انجام پروژه‌ها می‌کاهد را داریم، بحث مجوزها در استان معضلی است و بسیار زمان‌بر است، همچنین تجدید مناقصات برنامه‌های ما را به تعویق می‌اندازد.

کد خبر 1112047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha