فرهنگ سازی و آشنایی دانش آموزان با پدافند غیرعامل از رسالت های ما است

خدابنده با بیان اینکه پدافند غیرعامل نوعی پیشگیری است که موجبات ایمن‌سازی در برابر آسیب‌های احتمالی را فراهم می‌سازد، گفت:فرهنگ سازی و آشنایی دانش آموزان با پدافند غیرعامل از رسالت های ما است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسمعلی خدابنده» در مراسم استانی نکوداشت هفته پدافند غیر عامل ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با بیان اینکه پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی است، تصریح کرد: پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌گردد که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه سازمان مدیریت بحران در حین و پس از وقوع بلایای طبیعی به منظور خدمت‌رسانی به مردم وارد عمل می‌شود افزود: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) در مقابل شیوه‌های پیچیده‌ی تهاجم دشمنان، پدافند غیرعامل نیز باید کاملاً هوشیار و جدی باشد و به‌صورت علمی، دقیق، به‌روز و همه‌ جانبه، عمل و با هرگونه نفوذ مقابله کند.

 

خدابنده با بیان اینکه پدافند غیرعامل نوعی پیشگیری است که موجبات ایمن‌سازی در برابر آسیب‌های احتمالی را فراهم می‌سازد اظهار داشت: رسالت ما در دستگاه تعلیم و تربیت فرهنگ سازی و آشنایی دانش آموزان با پدافند غیرعامل و ضرورت‌های آن از طریق تولید محتوا، برگزاری همایش ها و همچنین حفاظت از سیستم ها و نرم افزارهای داخلی وزارت آموزش و پرورش است.

 

در ابتدای جلسه «رزا درسنی» با بیان اینکه تمامی کشور ها در معرض تهدید قرار دارند و کشور اسلامی ما نیز به واسطه روحیه استکبارستیزی خود بیشتر در معرض تهدید ها قرار دارد اظهار داشت: اقدامات غیر مسلحانه در مقابله با تهدیدات دشمن در حوزه پدافند غیر عامل قرار می گیرد.

 

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ مشهد با تاکید بر تقویت زیرساخت ها و ایجاد آمادگی های لازم برای مقابله با تهدیدات دشمن اظهار داشت: ابتدا باید تهدیدات را شناسایی و سپس برای مقابله با آن برنامه ریزی نمود.

کد خبر 1112100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha