آئین نامه جدید حفظ عمومی قرآن کریم تصویب شد

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: آئین نامه جدید حفظ عمومی قرآن کریم تصویب شد.

بهرام مرادی رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ کل قرآن کریم در کشور و به منظور تشویق و ترغیب عموم مردم به ویژه جوانان به حفظ قرآن کریم آئین نامه جدید حفظ عمومی قرآن کریم تصویب شد.

 


وی بیان کرد: در این طرح موسسات و خانه‌های قرآن و عترت در هر مقطعی و هر زمان آمادگی داشتند ماهی یکبار می‌توانند نسبت به اخذ آزمون شفاهی از حافظان یک الی سی جزء اقدام نمایند.

 


رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان اعلام کرد: برای اجرایی شدن این آئین نامه باید گروه فنی پنج نفره از پنج حافظ کل قرآن کریم و نیز گروه ممتحن انتخاب و طی جلساتی فرآیند کار برای آنان تشریح شود.

 


مرادی با اشاره به اینکه اجرای این طرح تحولی عظیمی در راستای حفظ قرآن کریم در سطح جامعه ایجاد می‌کند، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود این طرح تا آذرماه امسال به مرحله اجرا گذاشته شود.

 


وی با اشاره به وجود بیش از 300 خانه قرآن شهری و روستایی در استان کردستان گفت: از این تعداد حدود 15 خانه قرآن در حوزه حفظ فعالیت دارند و سعی براین است با پیگیری‌های لازم، خانه‌های قرآنی نیز مشمول این طرح شوند.

 


وی اضافه کرد: جزئیات آئین نامه حفظ عمومی قرآن کریم در سایت تلاوت قابل مشاهده است.

کد خبر 1112119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha