دستگاه های متولی در ساماندهی کودکان کار جدی تر عمل کنند

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه های متولی این کودکان در استان عملکرد مناسبی ارائه دهند و برای حل این مشکل اجتماعی وظایف خود را به درستی انجام داده و فعال تر عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سیدعلی فتح میرمحمدی» امروز (۱۱ آبان) در نشست کارگروه ساماندهی کودکان کار استان کهگیلویه و بویراحمد با تشکر از عملکرد دستگاه های متولی ساماندهی کودکان خیابانی در استان، اظهار کرد: برای ساماندهی و کاهش معضلات اجتماعی در مرکز حمایتی، برنامه های آموزشی و مشاوره ای ویژه کودکان کار و خیابانی استان جدی تر باشد.

 

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست که به منظور هماهنگی و تعامل بیشتر با دستگاه های اجتماعی و فرهنگی در خصوص کودکان خیابانی و کار تشکیل شده، بر ضرورت هماهنگی و همکاری شهرداری، نیروی انتظامی، بهزیستی و آموزش و پرورش تاکید شد.

 

وی با بیان اینکه برای ساماندهی کودکان خیابانی استان نیاز به انجام کاری اساسی با احصاء آمارهای لازم در این زمینه است، افزود: با احصاء آمار کودکان کار می توان برای حل مشکلات آنها تصمیم جدی تری گرفت.

 

میرمحمدی اظهار اظهار کرد: متاسفانه آمارها بیانگر آن است که بیشتر کودکان کار به دلیل شرایط مالی و فقر خانواده‌ها به منظور کسب درآمد در خیابان‌ها حضور پیدا می ‌کنند.

 

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، پیگیری وضعیت تحصیل و آموزش این کودکان برای امکان بازگشت به زندگی سالم را از ضروریات بازتوانی آنها دانست.

 

وی از مهم ترین اهداف حمایتی کودکان کار و خیابانی را ارتقاء سلامت اجتماعی و کیفیت زندگی آنها برشمرد و گفت: پیشگیری و کاهش معضلات مربوط به حضور این کودکان در خیابان‌ها از دیگر محورهای حمایتی و برنامه های مراکز حمایتی باشد.

 

میرمحمدی با تاکید بر رویکرد بازتوانی کودکان خیابانی، گفت: مهم ترین رویکرد در بازتوانی کودکان کار و خیابانی ایجاد زمینه فعالیت برای توانمندسازی خود و خانواده آنها باشد.

کد خبر 1112146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha