برخورداری از سه طرح بهداشتی و آبرسانی به عشایر فارس در پی سفر هیئت دولت به فارس

بهرامی گفت: عشایر فارس از سه طرح بهداشتی و آبرسانی در پی سفر هیئت دولت به استان فارس برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله بهرامی»، امروز (سه شنبه 11 آبان) با اشاره به مصوبات سفر هیئت دولت به فارس در جمع خبرنگاران گفت: عشایر فارس از سه طرح بهداشتی و آبرسانی در پی سفر هیئت دولت به استان فارس برخوردار خواهند شد.

مدیرکل امور عشایر فارس افزود: این طرح ها موجب ارتقای کیفیت زندگی عشایر استان خواهند شد و  با اجرای این سه طرح، بیش از 700 میلیارد ریال به جامعه عشایری برای ارتقای شاخص های برخورداری و توسعه منابع انسانی هزینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: بهره برداری از 38 کانکس بهداشتی و ساخت 10 خانه بهداشت سیار عشایری با معرفی به استان در سال 1400 با مسئولیت بنیاد مستضعفان در این رساتا صورت می پذیرد.

بهرامی تاکید کرد: برخورداری عشایر از آب آشامیدنی در بعضی از مناطق عشایر امکان پذیر نیست و به علت فرسوده بودن ناوگان آبرسانی موجود و جایگزینی ناوگان جدید، خرید 20 دستگاه خودروی آبرسانی برای عشایر توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در سال 1400 و مابقی اعتبار خرید 10 دستگاه دیگر از طریق منابع صندوق توسعه کار آفرینی امید با اختصاص تسهیلات و تضمین از سوی سازمان عشایر تصویب شد.

وی اعلام کرد: تهیه یک هزار عدد مخزن 500 لیتری ذخیره آب  خانوار عشایری که در مسیرهای صعب العبور بوده و از نعمت آشامیدنی و لوله کشی برخوردار نیستند نیز از مصوبات هیئت دولت در پی سفر به فارس است.

کد خبر 1112161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha