مسیر هدایت انسان در علم آموزی است

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه علم هدایت‌کننده است، گفت: انسانی که به دنبال علم‌آموزی باشد، در مسیر هدایت قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۱۱آبان) در مراسم اختتامیه فاز اول طرح اندیشه تمدن ساز به همراه تجلیل از مربیان و دبیران برتر که با حضور هیات رئیسه دانشگاه آزاداسلامی استان مازندران، مسئولین و مربیان طرح و استادان، با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزارشد، با اشاره به مناسبت‌های پیش رو، اظهار کرد: در عصر حاضر جریان انقلابی زمینه‌ساز قهر جریان لیبرال بی‌اعتقاد و خروجشان از صحنه شد، درون و باطن ولایی این مملکت و روح انقلاب و حرارت و گرمای عشق سوزان شهیدان از مواردی است که خودش را نشان می‌دهد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: پس از بعثت پیامبر(ص) بنی امیه  حدود ۹۰ سال روی کار بودند و بیش از ۵۰۰ سال بنی عباس هم حکومت کرد ولی هیچکدام به اسلام معتقد نبودند ولی هنوز شاهد ماندگاری روح و باطن اسلام هستیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: بحث طرح اندیشه تمدن‌ساز از مباحث مهمی است که می‌توان در این باره به قرآن رجوع کرد، در راستای اجرای برنامه نو و‌‌ زییا قابل الگوگیری برای دیگر دانشگاه‌ها اقداماتی صورت گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: انسان در این دنیا باید بداند که برای چه آمده و کجا می‌خواهد برود، مهمترین کار همین است، هر اندیشیدن و ایدئولوژی زندگی‌ساز نکته اساسی‌اش این است که برای انجام کاری آمدیم.

 

امام جمعه ساری عنوان کرد: کسی که به خدا معتقد نیست ممکن است به یک جوابی برسد ولی قطعا جوابش درست نیست، برای اینکه بدانیم راه نجات کجاست باید به کتب مختلف در این حوزه رجوع کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اعلام کرد: اینکه علم بهتر است یا هدایت مشخص است، علم هدایت‌کننده است هدایت که نباشد هر چقدر هم که ثروتمند باشیم مسیر را اشتباه خواهیم رفت و انحراف بیشتر خواهد بود، کسی که به ما هدایت می‌دهد از کسی که به ما علم می‌دهد ارزشش بیشتر است‌.

 

وی بیان کرد: انسانی که به دنبال علم‌آموزی باشد، در مسیر هدایت قرار خواهد گرفت.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران بازگو کرد:  قرآن و انبیا هدایت‌کننده هستند، دنیای ما درگیر شرک اکبر است به این صورت در زندگی انسان‌ها دخالت می‌کند، امروز دنیا دنیای علم است و بشر به علمش مغرور شده است‌، پس علم همان حجاب اکبر است.

 

این مسئول با بیان اینکه انسان محتاج انبیا و هدایت است، گفت: در نظام هستی دو پست بیشتر وجود ندارد یکی پست خدایی یکی بنده خدایی، امروز تربیت جهانی باید به انسان یاد بدهد کجا باید عبد و کجا باید بنده باشیم، باید تصمیم بگیریم که آدم شویم، بیماری بی‌ارادگی همواره در کمین انسان است.

 

به گزارش شبستان، همچنین در این مراسم بامحوریت کتاب «انسان ۲۵۰ساله» بیانات مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی - مبارزاتی ائمه معصومین (ع) فازم دوم طرح اندیشه تمدن ساز آغاز شد.

کد خبر 1112190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha