اجرای ۱۳ برنامه هفته پدافند غیر عامل در شهرستان جهرم

شفیعیان از اجرای ۱۳ برنامه هفته پدافند غیر عامل در شهرستان جهرم خبر داد و گفت: مانور آتش سوزی و آموزش ایمنی در نیروگاه سیکل جهرم، عملیات قطع برق جایگاه سوخت و مرکز مخابرات و بازبینی عملکرد برق اضطرای این جایگاه ها از جمله این برنامه ها است.

«مهدی شفیعیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: پدافند غیر عامل به عنوان راهبردی اساسی و مهم در مصون سازی و ارتقا سطح بازدارندگی کشور در مقابل تهدیدات خارجی و رویکردی موثر در حفظ و حراست دستاوردهای مادی و معنوی نظام جمهوری اسلامی از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است.

 

فرماندار ویژه جهرم افزود: در شهرستان جهرم اماکن بسیار مهم حساس و ارزشمندی داریم که نیاز است در حفظ و حراست از آن نهایت دقت را داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: از پدافند غیر عامل می توان به استتار، اختفا، و ایجاد سرپناه برای تاسیسات مهم و استراتژیک اشاره کرد.

 

به گفته شفیعیان در پدافند عامل نیروهای مسلح مسئولیت دارند در حالی که در در پدافند غیر عامل تمام نهادها، نیورها، سازمان ها، صنایع و حتی مردم می توانند نقش موثری بر عهده بگیرند.

 

وی با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل و رعایت اصول پدافند می تواند در این راستا کمک شایانی به ما کند، خاطرنشان کرد: از مدیران ادارات شهرستان توقع داریم این رویکرد را در حوزه کاری خود نهادینه کنند تا بنوانیم از ظرفیت هایی که در اختیارمان است در مقابل تهدیدات دشمن حفظ و حراست کنیم.

 

فرماندار ویژه جهرم با اشاره به برنامه های هفته پدافند غیر عامل در این شهرستان، عنوان کرد: در این راستا 13 عنوان برنامه اجرا می شود که مانور آتش سوزی و آموزش ایمنی در نیروگاه سیکل جهرم، عملیات قطع برق جایگاه سوخت و مرکز مخابرات و بازبینی عملکرد برق اضطرای این جایگاه ها از جمله این برنامه ها است.

 

شفیعیان در پایان هدف از اجرای طرح های پدافند غیر عامل را کاستن از آسیب های نیروی انسانی و تجهیزات حیاتی  و حساس و مهم کشور با وجود حملات خصمانه و مخرب دشمن عنوان کرد و اظهار داشت: همچنین استمرار فعالیت ها و خدمات زیر بنایی، تامین نیازهای حیاتی و تداوم اداره کشور در شرایط بحرانی ناشی از جنگ از دیگر اهداف طرح های پدافند غیر عامل است.

 

کد خبر 1112257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha