زنگ استکبار ستیزی در دبیرستان متوسطه دوم شاهد شهید ثامنی اراک به صدا درآمد

به مناسبت ۱۳ آبان، زنگ استکبار ستیزی در دبیرستان متوسطه دوم شاهد شهید ثامنی اراک به صدا درآمد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «علی دربندی» در مراسم گرامیداشت 13آبان و نواختن زنگ استکبار ستیری در دبیرستان متوسطه دوم شاهد شهید ثامنی اراک ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، گفت: 13 آبان برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی است که این مهم باید در بین جوانان و نوجوانان امروز ایران اسلامی نهادینه شود.

 

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 اراک، افزود: 13 آبان نماد استکبار ستیزی و غلبه بر استکبار جهانی است که دانش آموزان شجاع و دلیر ایران اسلامی با تاسی از جوانان دشت کربلا و قیام عاشور به تبعیت از رهبر خود قیام کرده و برگ زرینی بر تاریخ انقلاب نگاشتند.

 

وی اضافه کرد: در ایامی که انقلاب شکوهمند ملت ایران اسلامي به رهبري امام خميني (ره) به روزهاي سرنوشت سازي نزديک مي‌شد و همه اقشار سعي در ايفا نمودن نقش تاريخي خود و عمل به تکليف الهي داشتند، دانش‌آموزان و نوجوانان شور و حال ديگري داشتند.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: در صبح روز 13 آبان 1357، دانش‌آموزان کلاس های درس را تعطيل کرده و به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند تا صداي اعتراض خود را به گوش همگان برسانند.

 

دربندی اضافه کرد: ماموران در آن روز به دانش آموزان بی دفاع که فقط فریاد حق طلبی سر داده بودند تیر اندازی کرده و بسیاری از این عزیزان را به شهادت رساند و امروز دانش آموزان ایران اسلامی باید ادامه دهنده راه این دلیر مردان باشند و با تاسی از فرهنگ ایثار و شهادت و ولایتمداری گام در مسیر ارزش های انقلاب بگذارند.

سرهنگ «علیرضا مهدی» نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز گفت: شما  دانش آموزان امروز آینده سازان ایران اسلامی هستید و بیاد با تاسی از دانش آموزان ایران اسلامی که در ابتدای انقلاب گام های اساسی برای استقلال آزادی ایران برداشتند، گام های موثری در راستای آبادی و پیشرفت ایران بردارید.

 

جانشین فرمانده سپاه ناحیه اراک افزود: 13 آبان روز پر افتخاری برای ملت ایران است و گرامیداشت این روز و شناساندن آن به نسل جوان و نوجوان امری ضروری است.

 

وی با تاکید بر اینکه سیزده آبان پیام هایی را برای ما دارد، اضافه کرد: یوم اللّه سیزده آبان، یادآور حماسه ها، ایثارها و فداکاری های دانش آموزان عزیزمان است که با ایثار و از خود گذشتگی فریاد حق طلبی و آزادی و استقلال را به گوش جهانیان رسانده و در مقابل استکبار جهانی ایستادند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این روز باشکوه روز «دانش آموز» نامیده شده است، اضافه کرد: این روز به این دلیل روز دانش آموز نامیده تا خاطره فرزندان دلیر انقلاب برای همیشه جاودان بماند و درسی فراموش ناشدنی برای تمام دانش آموزان در سراسر جهان باشد.

کد خبر 1112365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha