حمایت کمیته امداد فارس از بیش از ۱۰۳ هزار سالمند

بدری گفت: ۳۵۹ هزار و ۳۳۹ نفر تحت حمایت کمیته امداد فارس هستند که ۱۰۳ هزار و ۵۵۵ نفر از افراد تحت حمایت کمیته امداد استان را سالمندان تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد بدری»، امروز (چهارشنبه 12 آبان) از ارائه خدمات کمیته امداد فارس به سالمندان خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: 359  هزار و 339 نفر تحت حمایت کمیته امداد فارس هستند که 103 هزار و 555 نفر از افراد تحت حمایت کمیته امداد فارس را سالمندان تشکیل می دهند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد فارس افزود: این نهاد هستند، گفت: ۴۸ درصد سالمندان تحت پوشش کمیته امداد فارس، زنان و ۵۲ درصد مردان هستند و عدم توانایی مالی و سکونت در مناطق محروم، عدم برخورداری از سلامت جسمانی و نداشتن بیمه از دلایل حمایت از این سالمندان است.

وی اضافه کرد: ۶۲ درصد سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان، ساکن مناطق روستایی هستند که در معرض تنهایی، افسردگی و بیسوادی قرار دارند و این آسیب ها سلامت جسمی و روحی آنها را به خطر انداخته و عدم اعتماد به نفس و نداشتن مهارت های لازم زندگی را در پی دارد.

بدری اعلام کرد: 102 هزار و 13 نفر از زنان تحت حمایت کمیته امداد فارس نیز سرپرست خانوار هستند که  ۴۸ درصد آنها سالمند و یک هزار و ۱۵۰ نفر از آنها زمین گیر هستند که نیاز به مراقبت  و نگهداری  در منزل دارند و کمیته امداد فارس برای حمایت و تکریم آنان، هزینه‌ های نگهداری در منزل را برایشان تامین می کند.

وی با اشاره به سیاست ‌های کمیته امداد در خصوص حمایت از سالمندان و افزایش حضور آنان در مشارکت‌ های عمومی و اجتماعی عنوان کرد: تامین حداقل حقوق مادی و معنوی و توانمند سازی سالمندان واجد شرایط و تشویق و ترغیب فرزندان سالمندان برای نگهداری از آنها از اقدامات کمیته امداد استان برای حمایت از سالمندان است.

کد خبر 1112374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha