مرگ بر آمریکا نشانه مقاومت در برابر استکبار/ از بین بردن دین و اعتقادات مهمترین هدف استکبار

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه از بین بردن دین و اعتقادات مهمترین هدف استکبار است، گفت: مرگ بر امریکا نشانه مقاومت در برابر استکبار است

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی _ فرزانه تهجا: استکبار ستیزی بعنوان از محورهای اصلی و انکار ناپذیر در دین اسلام همواره مورد تاکید اولیاء و انبیائ الهی بوده است. امام راحل ره با راه انداختن نهضتی مردمی و برپایی جمهوری اسلامی مبتنی بر ولایت مطلقه فقیه، اخلاق استکبار ستیزی نبوی و علوی را باز خوانی و احیاءکرد. از بزرگترین و مهم ترین میراث سیاسی امام خمینی ره همین نهادینه کردن استکبار ستیزی در نظام اسلامی است در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام سید علی حسینی امام جمعه بوستان به شرح زیر ارایه می شود.

 

دلیل مبارزه با استکبار و آمریکا در نظام جمهوری اسلامی را توضیح دهید؟

مبارزه با آمریکا حمله به آمریکا نیست. وقتی مرگ بر آمریکا می گویند نه اینکه رزم ناوهای ما به سمت آمریکا حرکت کنند و آنها را موشک باران کنند بلکه در مقابل آمریکا مقاومت می کنیم یعنی افشاگری می کنیم ظلمی را که به جهان می شود و آمریکا این ظلم را به مردم روا می دارد و فرهنگ انسانی انسان را از بین می برند. عزت ژاپن، عربستان و اروپا را منکوب کرده است. آنها افرادی بودند که باید به خدا می رسیدند اما می بینیم که طوری با آنها رفتار شده است که در زندگی و کشورشان احساس آزادگی و عزت ندارند و هیچ گونه احساس هویت و استقلال در آنها وجود ندارد و زیر پرچم آمریکا زندگی می کنند و هر برنامه ای که به آنها دیکته شود، اجرا می کنند. در مدینه و مکه شهر پیامبر دیسکو و رقاص خانه تاسیس کردند و کازینوها تاسیس شده است. آمریکا از این راه فرهنگ خود را به کشورها تحمیل می کند.

 

وقتی ما می گوییم مرگ بر آمریکا یعنی افشاگری می کنیم. مرگ بر آمریکا یعنی ما در مقابل آمریکا ایستادگی می کنیم و هم مظلومی که در دنیا وجود داشته باشد، ایران اسلامی از لحاظ مادی و معنوی به مظلومان عالم فارغ از هر دین و مذهب کمک می کند. این وظیفه انسانی و دینی ماست.

 

دلایل دشمنی نظام اسلامی با استکبار جهانی و در راس آن امریکا را توضیح دهید؟

ما چرا ما با آنها دشمنی می کنیم ابتدا اینکه آنها با ما دشمن اند و ثانیا اگر ما دشمنی آمریکا را نداشته باشیم و به بوته فراموشی بسپاریم، ابتدا دین مان به خطر می افتد و از سوی دیگر دین اسلام گفته است اگر مظلومی در سراسر عالم باشد و شما صدای آن را بشنوید و به او کمک نکنید، شما مسلمان نیستید و نکته مهم دیگر اینکه راه درست و صراط مستقیم گم می شود. ما از امام حسین (ع) استکبارستیزی را آموختیم، تکبر در استکبار از شیطان است. ما با شیطان و فرزندان آن نمی توانیم از در صلح وارد شویم و نمونه آن مذاکره برجام است که در آن امتیازات زیادی از سوی جمهوری اسلامی داده شد و در مقابل آمریکا دانشمندان هسته ای ما را یکی یکی به شهادت رساند؛ شهید شهریاری، شهید محمدی، شهید فخری زاده و ... .

 

اگر تصور کنیم که ما در صلح وارد شویم و آنها صلح را می پذیرند، کاملا خطاست. آنها از ما دست بر نمی دارند و منافع زیادی از این راه به دست می آورند. ما چندین هزار کیلومتر از آنها فاصله داریم اما آنها از ما دست بر نمی دارند و در مرزهای ما نفوذ می کنند. دشمنی ما با آمریکا تمامی ندارد و دشمنی آنها نیز با ما تمام نمی شود و تا زمانی که ظالم وجود دارد، دفاع از مظلوم انجام وظیفه است.

 

چه تعریفی می توانیم از 13 آبان در تاریخ اسلامی ایران ارایه کنیم ؟

 

13آبان 57 یادآور شهادت دانش آموزانی است که در دانشگاه تهران جمع شده بودند و به سیاست های شاهنشاهی و رژیم طاغوت اعتراض داشتند و برای پراکنده کردن دانش آموزان گارد شاهنشاهی وارد شد و بعد از اینکه آتش مستقیم به سوی دانش آموزان گرفت، 56 شهید و صدها زخمی از این دانش آموزان تقدیم انقلاب شد. آنچه در 13 آبان اتفاق افتاده است، این است که دانشجویان نیز در کنار دانش آموزان بودند اما دانش آموزان بیشترین شهدا و زخمی ها را به خود اختصاص دادند.

 

دانش آموزانی که قبل از انقلاب تربیت یافتند، قبل از انقلاب وارد عمل شدند و از آرمان های انقلاب دفاع کردند. باید بگوییم این دانش آموزان که بودند و چگونه به اینجا رسیدند که سرداران سپاه ما همان دانش آموزان قبل انقلاب بودند. شهید باکری، شهید زین الدین و امثال این شهدا دانش آموزان قبل از انقلاب بودند. شهید صیاد و شهید قاسم سلیمانی این بزرگمردان قبل از انقلاب تربیت شدند و این نشان می دهد تربیت خانوادگی، لقمه حلال، مکتب، اعتقاد به اهل بیت (ع) و آموختن راه از ابا عبدالله (ع) و تاسی از آموزه های دینی این رشد را برای این دانش آموزان و سرداران سپاه فراهم کرده است. امروز نیز مدافعان حرم از همان دانش آموزان دیروز و پریروز هستند که اکنون در دفاع از حرم اهل بیت (ع) جان خود را فدا می کنند.

 

قرآن یادآور شده است پرورش و آموزش به همراه یکدیگر است. یزکیهم و یعلمهم الکتابه و الحکمه، ما باید وزارت پرورش و آموزش داشته باشیم، این پرورش است که مقدم بر آموزش است. مدارس همیشه هستند و علوم همواره باید آموخته شوند. ما باید مسلح به سلاح علم باشیم و در جهان سرآمد باشیم زیرا ما تابع دینی هستیم که از همان ابتدا راجع به علم اولین آیات خود را نازل کرده است و همگان را دعوت به علم و تفکر کرده است و حتی اصول اعتقادی ما که توحید و نبوت از امامت و قیامت است به ما دستور داده است باید برویم با تفکر و تعقل نسبت به این اصول آگاهی پیدا کنید و نمی توانید صرفا از آنها تقلید کنید.

 

این شناخت صرفا با آموزش ایجاد نمی شود بلکه باید پرورش و زمینه آن فراهم شود تا کودکان ما عابد، عالم و متدین در نهاد آموزش و پرورش تربیت شوند. با حذف الگوهای دینی از کتاب درسی و از مدارس نمی توان کودکان را تربیت کرد. دانش آموزی می تواند انسانی متعالی و جامعه ساز شود که معلمی و معلماتی که عالم و عامل هستند و متقی نیز می باشند، آنها را تربیت کرده باشند؛ این نور است که می تواند نور تربیت کند. مربی خوب می تواند مربای خوب یعنی انسان خوب تربیت کند و جامعه را قابل تحمل و قابل استفاده برای جامعه تربیت کند.

 

چه مستنداتی در مورد افول آمریکا وجود دارد؟

امام (ره) فرمودند ساده اندیشی است که فکر کنیم مستکبران و در راس آن آمریکا با ما دوست می شوند و دست از سر ما و دین و مذهب ما بر می دارند. آنها بهانه گیری دایمی دارند و ما را رها نمی کنند مگر اینکه ما از این آزادگی و حریت خود دست برداریم. اگر ما آمریکا را دشمن می دانیم به این دلیل است که او دشمن واقعی ما است و او نمی خواهد از دین و مذهب ما دست بردارد و هدف اش تنها نابودی اصول اعتقادی اسلام است.

 

دلایل افول آمریکا را توضیح بفرمایید؟

زمانی رزم ناو آمریکا از سواحل آمریکا حرکت می کرد تا برود با حکومتی که آن را تهدید کرده، مبارزه کند و در همین هنگام حکومت سقوط می کرد؛ کشورها این گونه بودند. اکنون در کنار ایران اسلام رزم ناوهای جنگی و هواپیمابر، تسلیحات موشکی و ضد موشکی که در کشورهای مرتجع منطقه پراکنده کردند، هیچ کدام مانع ایران اسلامی و حزب الله عراق، سوریه و یمن نشده است. مردم آگاهی و بیدار شده اند و در مقابل آمریکا و جمیع مستکبران ایستادگی می کنند البته این راه سختی دارد زیرا تمام منابع ما نیز پول و طلا و صنعت دست آنهاست و کشورها را عقب مانده نگه داشته اند و هر کس در مقابل مستکبران بایستد به زحمت می افتد اما به لحاظ مادی این زحمت برای او فراهم می شود و حریت و انسانیت که قسمت عمده و اصلی و خدایی ما است، هیچ گاه مستکبران نمی توانند به زنجیر بکشند بله مستکبرین می توانند سفره مردم را کوچک تر کرده و موانعی به وجود آورند اما نمی توانند آنها ار متوقف کنند.

 

رشد نظام اسلامی با توجه به تمام تهدیدات و تحریم ها چگونه ارزیابی می کنید؟

 ایران اسلامی با رشد قابل توجه ای در قبل و بعد از انقلاب همراه بوده است و پس از انقلاب نیز شاهد رشد تمام کشورهای اسلامی هستیم اما ایران اسلامی با تمام محدودیت ها و تحریم ها رشد چند برابری را پشت سر گذاشته است. اگر انگلیس، آلمان و فرانسه رشد کرده اند هر کدام 200 تا 400 سال استعمار را در پرونده خود دارند. هند و پاکستان و افغانستان به تازگی به استقلال دست یافتند. کشورهای مرتجع در منطقه عرب ها هستند به تازگی نفس می کشند و از زیر یوغ کشورهای اروپایی آزاد شدند اکنون نیز بعضا کشورهای آفریقایی زیر یوغ آمریکا هستند. انقلاب اسلامی تازه 40 سال دارد اما آنها 400 سال استعمار را در پرونده خود دارند اما در 40 سال رشد علمی و تکنولوژی ما را ببینید از هر جهت رشد اختراعات و ابداعات نشان دهنده پیشرفت ماست.

 

چه شواهد و مستنداتی از افول آمریکا در میان کشورهای منطقه وجود دارد؟

انقلاب ها و ملت هایی که در مقابل آمریکا ایستاده اند، نشانه افول آمریکاست. آمریکا که برای از بین بردن طالبان وارد افغانستان شد پس از 20 سال بدون هیچ پیروزی ای چنان فرار کرد که سربازان و جاسوسان خود را جا گذاشت و تعدادی از آنها به قتل رسیدند و برخی موفق به فرار شدند. آمریکا که می خواست خاورمیانه جدید را به وجود آورد و اسراییل را کشور مستقل اعلام کند، ایران اسلامی، لبنان و عراق را از میان بردارد امروز عراق در دست حشد الشعبی است، سوریه در آرامش است در حالی که سربازان آمریکایی تا پشت کاخ بشار اسد راه یافته بودند اما جوانان حزب الله چه کردند و قسمت عمده ای از سوریه را از لوث وجود آمریکایی ها پاک کردند. آمریکا آمده بود تا ریشه اسلام و اعتقادات را بکند و سوریه را دودستی تقدیم اسراییل کند.

 

تعهدات و قراردادهایی که ایران با سایر کشورها امضا می کند مانند قرارداد شانگهای چندین سال بود که از این قراردادها جلوگیری می شد و آمریکا می خواست مانع رشد ایران شود. الحمدالله امروز ایران اسلامی روز به روز به عزت خود می افزاید و بر تعامل خود با تمامی کشورها تاکید دارد. امروز ایران با تمام کشورهای شرقی و غربی ارتباط دارد. از ونزوئلا تا لبنان تا دریای مدیترانه و آمریکای جنوبی و آسیای شرقی ارتباط دارد و مقدمات جهش و پیشرفت در ایران اسلامی آماده شده است.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1112392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha