زنگ استکبارستیزی در زنجان به صدا درآمد

زنگ استکبار ستیزی با حضور مسؤولان استانی و دانش‌آموزان استان به صورت نمادین در دبیرستان شریعتی ناحیه ۲ زنجان نواخته شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، صبح امروز زنگ استکبار ستیزی طی مراسمی نمادین، با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش و سایر مسئولین استان، در مدرسه شریعتی ناحیه 2 زنجان به صدا در آمد.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان در این مراسم با بیان این که حضور در این مراسم توفیق می خواهد، به بیان برخی رویدادهای مهم صورت گرفته در ١٣ آبان پرداخت.

 

آیت الله علی خاتمی اظهار داشت: در آن زمان حضور آمریکا در کشور ما به گونه ای بود که شاه مملکت اختیار لازم را نداشت و باید برای هر مسئله ای اجازه می گرفت.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به فرمان تبعید امام به عراق، بیان داشت: امام را تبعید کردند تا به عنوان یک مجتهد در جمع مجتهدین بماند در حالیکه می دانیم علم یک عالم در جمع دانشمندان قابل سنجش است و امام در آن دوره به خوبی نمایان شد.

 

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه ما در زمان نظام شاهنشاهی منافع آمریکا را حفظ می کردیم و امروز هم خوب می دانیم که آنها همواره دنبال منافع خود هستند.

 

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آینده مال شما دانش آموزان است و اگر جامعه ای زیبا میخواهیم از امروز باید پایه ریزی کرد.

 

آیت الله خاتمی ابراز داشت: تاریخ، ریشه و هویت ما است و ملتی که تاریخ و هویت خود را داشته باشد، قطعا روح ایستادگی و مقاومت را خواهد داشت.

 

امام جمعه زنجان اضافه کرد: تاریخ به ما بصیرت میدهد تا دوست و دشمن را شناخته و به موقع تصمیم بگیریم پس ضروری است شما عزیزان که آینده سازان جامعه هستید، با تاریخ آشنایی لازم داشته باشید.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این مراسم ضمن تبریک روز دانش آموز، گفت: روز 13 آبان سه رویداد مهم و سرنوشت ساز، تبعید حضرت امام خمینی(ره)، کشتار بی رحمانه دانش آموزان انقلابی و تسخیر غرور آفرین لانه جاسوسی آمریکا اتفاق افتاده که که هریک نقشی ویژه و بی بدیلی در حیات پر برکت انقلاب اسلامی دارند .

 

در این مراسم از خانواده شهید ابراهیم خانی تجلیل به عمل آمد و همچنین بیانیه فرهنگیان و دانش آموزان استان به مناسبت ١٣ ابان و حضور در راهپیمایی، توسط یکی از دانش آموزان قرائت شد.

 

گفتنی است مانور بزرگ فرزندان روح الله (یادواره شهدای دانش آموز) با محوریت "استکبار ستیزی، ایثار و بصیرت" نیز به طور همزمان با این مراسم برگزار شد.

کد خبر 1112424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha