"حسود نباشیم" موضوع برنامه ۱۲ آبان ماه برنامه خشت بهشت

مجله رادیویی خانواده "خشت بهشت" عنوان برنامه‌ ی جدید رادیو قرآن است که با محوریت تحکیم بنیان خانواده و ارائه الگوی ایرانی اسلامی خانواده ایرانی از روز دوشنبه ۳ آبان ماه به روی آنتن می رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن؛ برنامه جدید خشت بهشت کاری از گروه علوم قرآنی شبکه رادیویی قرآن است که شنبه تا پنج شنبه هر هفته ساعت ۱۰ صبح به مدت ۵۰ دقیقه تقدیم شنوندگان می شود.


با وجود اینکه خانواده در اکثر جوامع مورد توجه است؛ ولی در جهان بینی اسلامی اهمیت و ارزش شایان توجهی به آن داده می‌شود. در این جهان بینی خانواده گروهی متشکل از افرادی است که دارای شخصیت مدنی، حقوقی و معنوی است که بر اساس نکاح پدید می‌آید. چنین ارتباطی یک رابطه ساده انگارانه و فاقد مسئولیت پذیری نیست؛ بلکه یک پیمان مهم و بااهمیتی است که از جنبه‌های مختلف برای طرفین مسئولیت هایی ایجاد می‌کند. چرا که سلامت چنین پیمانی که اولین پایه ‌های تشکیل یک خانواده است ضامنی است برای سلامت کل جامعه.


در همین راستا، شبکه رادیویی قرآن با توجه به مقتضیات و نیازهای خاص خانواده های مسلمان و ایرانی، اقدام به تولید و پخش برنامه ای با عنوان «خشت بهشت» نموده است. مجله رادیویی «خشت بهشت» با رویکرد «تحکیم بنیان خانواده، داشتن خانواده ای سالم، ارائه الگوی ایرانی اسلامی خانواده ایرانی» تولید و پخش می شود.


در هر برنامه یک موضوع اصلی تعریف می شود که در قالب بحث های کارشناسی، نمایش ، گزارش و ... به آن پرداخته می شود و مخاطبان نیز از طریق پیامک و تلفن در آن مشارکت و همفکری می کنند.

موضوع روزهای هفته برنامه خشت بهشت عبارتند از:


شنبه ها با موضوع اخلاق در روابط اجتماعی به عنوان دغدغه ی مهم خانواده و بزرگان دین به تهیه کنندگی فاطمه گنجی و گویندگی خانم سید علوی
یکشنبه ها با موضوع ازدواج و همسر داری با توجه به روایات و آیات قرآن کریم به تهیه کنندگی سمیه خراج و با اجرای کتایون درویشی


دوشنبه ها با موضوع فرزند آوری و تربیت دینی فرزندان و پیشگیری از آسیب ها و انحرافات تربیتی و سازو کارهای تربیتی اسلام در خانواده به تهیه کنندگی سید نورالدین سجادی و با اجرای محسن شریف زاده


سه شنبه ها با رویکرد پاسخ به احکام شرعی به تهیه کنندگی علی رضا صفرزاده و گویندگی تیمور کوشکی و با حضور کارشناس حضوری برنامه حجت الاسلام محمد رضایی مدیر دفتر استفتاعات مقام معظم رهبری


چهارشنبه ها با موضوع نباید ها به تهیه کنندگی مونا توسلی ، گویندگی محمد مطلب ، گزارشگری طاهره شاهچراغ و کارشناسی دکتر آزاد منش و دکتر رامین تبرائی.
در برنامه خشت بهشت چهارشنبه ها سعی بر آت است با هم تمرین کنیم و به هم کمک کنیم تا نبایدهای رفتاری ما کمرنگ و کم کم محو شود.نمایش کوتاه ، گزارش مردمی، و ارائه راهکارهای روانشناسی پاسخ به سوالات شنوندگان از بخش های مختلف چهارشنبه های خشت بهشت می باشد .


پنج شنبه ها با موضوع اقتصاد خانواده به تهیه کنندگی مریم کلانتر و گویندگی فاطمه نصر آبادی


مخاطبان در سرتاسر دنیا می توانند از طریق وب سایتWWW.radioquran.IR از پخش زنده شبکه استفاده و در جریان آخرین خبرهای رادیو قرآن قرار بگیرند.
از طریق موج اف.ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز شنونده ما باشید.

 

کد خبر 1112431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha