رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج  به حل مسائل خراسان جنوبی کمک کند

هزاری با تأکید بر اینکه از فضای مجازی باید به عنوان یک فرصت استفاده کرد نه تهدید، گفت: رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج با مسئله شناسی، به حل مسائل استان در حوزه های مختلف کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ«رضا هزاری» امروز (۱۲ آبان) در آیین افتتاحیه سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج خراسان جنوبی با اشاره به فرا رسیدن سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اظهار کرد: روز ۱۳ آبان به عنوان یکی از مهمترین حادثه ها است تا جایی که امام خمینی (ره) از آن به عنوان انقلاب دوم یاد نمودند.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: رویکرد نظام جمهوری اسلامی ایران همواره بر اساس مقابله و مبارزه با استکبار بوده است.

 

وی با اشاره به هجمه سنگین رسانه ها و فضای مجازی که متاسفانه ذهن جوانان و حافظه تاریخی ملت را نشانه گرفته است، تصریح کرد: در پی اعتراض امام خمینی (ره) به تصویب لایحه کاپیتولاسیون در مجلس شورای ملی، رژیم پهلوی در ۱۳ آبان به طور وحشیانه با یورش به منزل امام خمینی(ره) در قم ضمن دستگیری ایشان، وی را به ترکیه تبعید کردند.

 

هزاری ادامه داد: امروز نتیجه پذیرش این لایحه در برخی کشورهای پیشرفته مثل ژاپن و آلمان که ارتش مستقلی ندارند را هم به صورت تجاوز و بی ادبی آمریکایی های مستقر در پایگاه های نظامی می بینیم و هم به صورت نوشتن قانون اساسی این کشورها توسط آمریکایی ها؛ لذا اهمیت ۱۳ آبان و استکبارستیزی بر هیچ کس نباید پوشیده باشد.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی به جنایت ها و کودتای امریکایی ها در کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها در سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰ میلادی با دعوت از بیش ۶۰ استراتژیست خود مجبور شدند سند امنیت ملی راهبردی خود را مورد بازبینی قرار دهند، چون راهبردی که داشتند دیگر جوابگوی نیازهای آنها نیست و اگر بخواهند تا سال ۲۰۲۵ میلادی رهبر مبارزه دنیا باشند، باید راهبردهای خود را تغییر دهند.

 

وی در ادامه بیان کرد: نتیجه این بازبینی، راهبرد قدرت هوشمند از سال ۲۰۰۷ میلادی است که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما با ترکیبی از جنگ های سه گانه سخت، نیمه سخت و نرم در دستور کار قرار گرفت که بخشی از آن مباحث جنگ نرم و عملیات روانی علیه کشورهای هدف و تمرکز بر خاورمیانه، غرب آسیا و جمهوری اسلامی است.

 

هزاری با بیان اینکه ماهواره، تلوزیون، سینمای هالویود، فضای مجازی و پلتفرم های متفاوت از ابرارهای قوی جنگ نرم و عملیات روانی دشمن است، افزود: همه این ابزارها برای پاک کردن حافظه تاریخی ملت و عوض کردن جای جلاد و شهید، به آمریکایی ها کمک می کند.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی عنوان کرد: برنامه ریزی دشمن از فضای مجازی و رسانه دقیق و تحت راهبرد خاص بوده است و بیشترین استفاده را از آن برده اند.

 

وی با تأکید بر اینکه از فضای مجازی باید به عنوان یک فرصت استفاده کرد نه تهدید، تصریح کرد: متاسفانه در هوچی‌گری برخی رسانه ها، انقلابی‌ها به مخالف با فضای مجازی متهم می شوند در حالی که اینگونه نیست، بلکه فضای مجازی یک فرصت برای انتشار مفاهیم بلند انقلابی و اسلامی است.

 

هزاری با اشاره به اینکه فضای مجازی می تواند در ترویج معارف حکیمانه انقلاب و اسلام به ما کمک کند، افزود: در واقع با استفاده درست از فضای مجازی می توانیم تا پشت دیوارهای کاخ سفید و قعر کشورهای اروپایی، در بزنگاه هایی که نیاز دارند، برویم.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: در فضای مجازی با مشکل اطلاعات مواجه نیستیم و با یک جستجوی ساده به دست می آید، اما چیزی که وظیفه ما را سنگین می کند، استفاده درست از این اطلاعات در تحویل دادن به جامعه مخاطب است و باید قدرت تحلیل مخاطب را بالا ببریم.

 

وی با بیان اینکه فضای مجازی لغزشگاه بسیار خطرناکی است که باید در این فضا تقوا رعایت شود، افزود: با ایجاد اپلیکیشن‌های متعدد به همت جوانان انقلابی باید به ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی کمک کرد و از سویی هم اطلاعات درستی به مخاطب داد.

 

هزاری تأکید کرد: همچنین با مطالبه گری درست در فضای مجازی می توان به حل مسائل استان خراسان جنوبی کمک کرد لذا باید رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج بتواند با مسئله شناسی، به حل مسائل استان در حوزه های مختلف از جمله مشکلات اقتصادی، امنیتی، سیاسی و اجتماعی کمک کند و خروجی تولیدات حول این مشکلات باشد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1112432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha