نخبه آران و بیدگلی در فهرست ۲ درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفت

نخبه آران و بیدگلی در آخرین ارزیابی پایگاه استنادی اسکوپوس در فهرست ۲ درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل،  بر اساس آمار منتشر شده ۲۱ اکتبر ۲۰۲۱ و به استناد آخرین ارزیابی صورت گرفته توسط پایگاه استنادی اسکوپوس با همکاری موسسه الزویر، دکتر «مصطفی قبائی آرانی» نخبه آران و بیدگلی و استادیار گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی قم در فهرست ۲ درصد دانشمندان برتر دنیا معرفی شد.

 

فهرست ۲ درصد دانشمندان برتر دنیا که طبق داده‌های پایگاه علمی اسکوپوس استخراج شده است بر اساس شاخص های متعددی از جمله تعداد مقالات تالیفی، ارجاعات، استنادها و سایر شاخص های علمی منتشر می شود و شرط ورود پژوهشگران به فرآیند رتبه‌بندی انتشار حداقل پنج مقاله است.

 در مجموع تقریباً ۸ میلیون دانشمند مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند که در لیست نهایی فهرست ۱۰۰ هزار دانشمند پر استناد در تمامی رشته‌ها و نیز دانشمندان دو درصد برتر حوزه‌های علمی شناسایی و معرفی شد.

 

در این گزارش که ۱۹ اکتبر ۲۰۲۱ در مجله PLOS به چاپ رسیده است، دکتر مصطفی قبائی آرانی استادیار گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی قم لیست دو درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند.

 

پایگاه اسکوپوس (Scopus ) وابسته به ناشر الزویر (Elsevier) ، بزرگترین پایگاه نمایه های استنادی جهان و ابزار مناسبی برای پژوهشگران در حوزه های مختلف است که میزان استنادات مقاله‌ها و کتاب ها به همراه متن آن‌ها را در اختیار قرار می‌دهد.

 

در مجموع اسکوپوس اطلاعات ۱۶ هزار و پانصد مجله علمی پژوهشی را در خود نمایه کرده‌است.

 

دکتر «مصطفی قبائی آرانی» در سال ۱۳۹۹ به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان قم برگزیده شده و هم اکنون مدیر گروه مقطع دکترای تخصصی گروه کامپیوتر، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم می باشد.

 

کد خبر 1112441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha