کنگره های شهدا ناشر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه/ دشمنان از روحیه شهادت طلبی و جهادی جوانان ما در هراسند

سردار حق طلب با بیان اینکه دشمنان بیش از انکه از سلاح های دوربرد در هراس باشند از روحیه شهادت طلبی ما می ترسند، گفت: یادواره ها و کنگره های شهدا توانسته است که این امکان را فراهم کند که فرهنگ متعالی دفاع مقدس را در بین جوانان و نسل امروز نشر دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح امروز(۱۲ آبان) در  حاشیه کارگاه آموزشی کنگره ملی ۳ هزار شهید استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار ما، با اشاره به برگزاری این کنگره در استان، اظهار کرد: از سال های بعد از پایان دفاع مقدس، در استان های سراسر کشور و درسطح اصناف و اقشار مختلف  مراسماتی با عنوان بزرگداشت شهدا در قالب کنگره های ملی برگزار شده است.

 

سردار «احمد حق‌طلب» با بیان اینکه در آذرماه سال جاری شاهد برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره  سه هزار شهید استان ایلام خواهیم بود، افزود: تا کنون ۲۹ استان از استان های کشور، توفیق برگزاری کنگره های ملی شهدا را داشته اند و استان ایلام نیز امسال میزبان کنگره ملی شهدای استان است.

 

وی با اشاره به اینکه کنگره گرامیداشت شهدا در اصل ترویج فرهنگ دفاع مقدس، جهاد، ایثار، شهادت و مقاومت است، ابراز کرد: آنچه دشمنان ما از آن نگران هستند این است که این فرهنگ خودباوری، ایثار و جهاد و شهادت در بین جوانان ما ترویج پیدا کند.

 

 سردار حق طلب با بیان اینکه دشمنان ما بیش از آنکه از سلاح های دوربرد و دقیق ما در هراس باشند، از روحیه دلاورمردانه، جهادی  و شهادت  طلبانه ما می ترسند، یادآور شد: یادواره ها و کنگره های شهدا  توانسته است که این  امکان را فراهم کند که فرهنگ متعالی دفاع مقدس را  در بین جوانان و نسل امروز نشر دهد.

 

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه با تاکید بر اینکه اقدامات ارزنده و شایسته ای در استان ایلام انجام شده و در حال انجام است، افزود: اعضای کنگره بزرگداشت شهدای استان به محضر مقام معظم رهبری  مشرف خواهند شد و از  بیانات و رهنمودهای ایشان بهره مند خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه در طول این مدت برنامه های  مفصلی در سطح شهرستان ها انجام شده است  و در حال پیگیری است، گفت: برنامه های موثر و جذاب فرهنگی اجرا شده  است و فعالیت های خدمت رسانی به مردم به نیابت از شهدا از جمله آزادسازی  زندانیان جرائم غیرعمد به یاد و نام شهدا، سرپرستی ایتام  به نام شهدا و تهیه جهیزیه برای نوعروسان در استان در حال انجام است.

 

سردار حق طلب ابراز کرد: این خدمات نشان دهند این است  که وقتی خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید شهدا زنده هستند، این زندگی و حیات آنها را ما احساس می کنیم و امروز در  سال های  بعد از دفاع مقدس خیر و برکت شهدا  در عرصه های معنوی، فرهنگی و مادی شاهد هستیم و  امروز کمک های مومنانه با نام و یاد شهدا انجام می شود.

 

 وی با بیان اینکه انتظار می رود که کنگره شهدای استان ایلام یکی از کنگره های بسیار موفق  و چشمیگر در طول این سالها  با اقدامات ستاد کنگره در استان انجام شود، خاطرنشان کرد: امید است که مردم استان ایلام  از برنامه ها  و معنویت این کنگره بهره مند شوند و در یادواره ها و اجلاسیه های مختلف حضور گسترده ای داشته باشند.

 

سردار حق طلب با اشاره به اینکه استان ایلام از استان هایی است که به صورت مستقیم درگیر جنگ در دوران دفاع مقدس بوده است، افزود: ایلام دو سه ماه قبل از آغاز تاریخ رسمی جنگ، درگیر جنگ شده و اولین شهدا در این استان در طول دفاع مقدس تقدیم آرمان های نظام و انقلاب شده است و  این توقع وجود دارد که کنگره شهدای استان بیش از آنچه که باید باشد، برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه برنامه های نمایشی و هنری در حوزه ایثار و شهادت در استان تدارک دیده شده و برنامه های ویژه ای برای اقشار دانش آموز،  دانشجویان، طلاب و عشایر قهرمان استان تدارک دیده شده است، امروز مسئولان استان، نماینده ولی فقیه در استان، نیروهای مسلح و مسئولان اجرایی دست به دست هم برای برگزاری یک کار بزرگ داده اند که حماسه ای دیگر در استان ایلام رقم زده شود.

کد خبر 1112450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha