راه اندازی کارگاه خیاطی با هدف ایجاد اشتغال در روستای زرنان بالا

حجت الاسلام موسوی از راه اندازی کارگاه خیاطی در روستای زرنان بالا خبر داد و گفت: افراد پس از طی کردن مراحل آموزش و شرکت در آزمون پایان دوره، موفق به دریافت گواهی پایان دوره خیاطی شدند و درحال حاضر در کارگاه خیاطی مشغول به کار هستند.

حجت الاسلام سید محمد باقر موسوی مدیر کانون فهما شهید رضا قشقائی در گفت وگو با خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان اظهار کرد: بخش گسترده‌ای از آسیب‌های اجتماعی مثل اعتیاد، طلاق و انواع بزهکاری‌ها نتیجه بیکاری و فراهم نبودن فرصت‌های شغلی مناسب برای افراد است.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از افراد با وجود داشتن تحصیلات دانشگاهی، نمی‌توانند شغلی مناسب داشته باشند و امروزه تعداد تحصیل کرده‌های با استعداد بیکار در جامعه ما کم نیست.

امام محله روستای دزرنان بالا تصریح کرد: بیکاری ضمن رقم زدن معضلات و آسیب‌های اجتماعی افراد را با انواع اختلالات روحی و روانی نیز روبرو می‌کند.

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: بسیاری از افراد در نتیجه بیکاری و نداشتن شغل مناسب به بزهکاری و جرائم مختلف روی می‌آورند و به گفته جامعه شناسان این موضوع در افراد آسیب دیده و در معرض آسیب بیش از سایرین به چشم می‌خورد

وی به نقش مهرواره اوج در کاهش و رفع مشکلات محلات و مناطق آسیب پذیر اشاره کرد و گفت: در سایه اجرای طرح مهرواره اوج، موفق به فراهم سازی بستر کارگاه تولیدی البسه محلی شدیم که در مرحله اول؛ اقدام به شناسایی افراد مستعد رشته خیاطی و دوخت کردیم و سپس با ارائه آموزش های لازم برای افراد شناسی شده برای ۸ نفر اشتغال ایجاد شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید رضا قشقائی ادامه داد: این افراد پس از طی کردن مراحل اموزش و شرکت در آزمون پایان دوره، موفق به دریافت گواهی پایان دوره خیاطی شدند و درحال حاضر مشغول به کار هستند.

گفتنی است کانون فهما شهید رضا قشقائی به آدرس شهرستان قدس روستای زرنان بالا کوچه مسجد امام علی(علیه الاسلام)واقع گردیده است. 

کد خبر 1112452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha