شهدا و فرهنگ شهادت طلبی مظهر قدرت ملت ایران اسلامی هستند

سردار عبدالله پور با بیان اینکه اگر ملتی عاشق شهادت باشد هیچ دشمنی جرات حمله به آن کشور را نخواهد داشت، گفت: شهدا و فرهنگ شهادت طلبی مظهر قدرت ملت ایران اسلامی و تضمین کننده امنیت ما هستند.

فرمانده سپاه قدس گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام و در حاشیه کارگاه آموزشی کنگره سه هزار شهید این استان، با بیان اینکه ما باید قدر شهدای نظام و انقلاب اسلامی را بدانیم، اظهار کرد: هیچ آدم عاقلی جانش را برای اینکه دیگری بماند فدا نمی کند، شهدا برای ارزش های والاتر، بالاتری و با عظمت تری در جبهه های حق علیه باطل حضور پیدا کردند.

 

سردار « محمد عبدالله پور» یادآور شد: شهدا برای احکامی که خداوند متعال برای انسان در زمین تعیین کرده بود در میدان حضور یافتند و جانشان را برای احکام و دستورات الهی فدا کردند، یکی از این احکام محبت و وحدت است، امروز هم لازم است که در مسیر و خط شهدا قرار گیریم، شهدا برای برگشت انسان ها به احکام الهی و اسلامی تلاش کرده اند.

 

وی با اشاره به اینکه یاد و نام شهدا و قرار گرفتن در مسیر شهدا، دلها و قلب ها را به هم نزدیک می کند، افزود:  در  جریان برگزاری کنگره ها و یادواره های شهدا این امر به خوبی احساس می شود و همه با محوریت شهدا در یک جا جمع و نزدیک می شوند، انسان ها به یاد و فکر همدیگر می افتند و ای خاصیت بزرگی است که برگزاری کنگره شهدا دارد.

 

سردار عبدالله پور با اشاره به اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه رسالت بزرگی در  جریان برگزاری کنگره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند، افزود: خبرنگاران به یاد شهدا قلم بزنید، مثل آنها در خط باشند، به طور قطع  با نگاه آنها کارها درست خواهد شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه اگر ملتی عاشق شهادت باشد هیچ دشمنی جرات حمله به آن کشور را نخواهد داشت، گفت: هیچ کشوری حاضر نیست به کشوری حمله کند که جوانان آن عاشق شهادت و جهاد هستند، کنگره های شهدا این روحیه شهادت طلبی را در بین جوانان و نسل های آینده ترویج می دهد.

 

وی با بیان اینکه روحیه شهادت طلبی جوانان، امنیت ما را تضمین می کند، افزود: شهدای ما به جامعه و انقلاب ما نگاه دارند، باید تلاش کنیم یاد شهدا به صورت حقیقی در جامعه زنده باشد و بدانیم اگر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه زنده باشد، از هر گزندی در امان هستیم.

 

سردار  عبدالله پور با اشاره به اینکه جوش و خروشی خوبی در بین مسئولان استان  برای برگزاری کنگره شهدای استان وجود دارد و این نویدی بسیار خوبی برای برگزاری باشکوه این آئین در استان است و  به طور قطع خود شهدا به این کنگره نگاه خواهند داشت و حتما با تلاش مسئولان استان این کنگره، برنامه فوق العاده ای خواهد بود.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان ابراز کرد: اگر آئین های بومی و محلی در برنامه های کنگره شهدای استان با هنر آمیخته شود ماندگاری این کارها برای همیشه خواهد بود، باید زمینه های فراهم شود که مباحث هنری با فرهنگ شهادت آمیخته شود.

 

گفتنی است، کارگاه آموزشی کنگره سه هزار شهید استان ایلام با حضور«سردار حق طلب» ریس حفظ آثار کل سپاه، سردار سرتیپ پاسدار «عبدالله پور» فرمانده سپاه قدس گیلان و مدیران کمیته های استانی کنگره شهدای استان در محل سالن اجتماعات اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام برگزار شد.

 

سردار عبدالله پور در این کارگاه آموزشی به بیان گزارشی از نحوه برگزاری کنگره شهدای استان گیلان به منظور انتقال تجربیات برای برگزاری هر چه بهتر کنگره ملی شهدای استان ایلام پرداخت.

کد خبر 1112515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha