کتابخانه های سیار در استان فارس راه اندازی می شوند

منوچهری گفت:با هماهنگی خیرین به زودی تعدادی کتابخانه سیار در استان فارس آغاز به کار کرده و توزیع این کتابخانه ها براساس شرایط و نیاز هر شهرستان است.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از فسا، «روح الله منوچهری» در نشست مشترک انجمن کتابخانه های عمومی فسا با اشاره به شاخص های کتابخانه ای در این شهرستان، گفت: فسا بیش از سه هزار و ۵۰۰ متر فضای کتابخانه ای دارد و این شهرستان از نظر عضویت و زیربنا از میانگین استانی بالاتر است.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر، در شهرستان فسا، هشت کتابخانه نهادی و ۲ کتابخانه مشارکتی فعال است، افزود: این در حالی است که ۲ شهر فسا نیز فاقد کتابخانه بوده اند که با همت کتابخانه ها و همکاری مسئولان و خیرین شهرستان کتابخانه عمومی شهر «قره بلاغ: در سال گذشته افتتاح شد.

 

وی اضافه کرد: همچنین در شهر «نوبندگان» نیز ساختمان کتابخانه در حال ساخت است و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس با تأکید بر اینکه پروژه کتابخانه «نوبندگان» این قابلیت را دارد که هرچه سریعتر زودتر به بهره برداری برسد، گفت: شهرداری باید مجوز انشعابات را زودتر صادر کند.

 

وی با بیان اینکه تسریع در ایجاد کتابخانه در مناطقی که کتابخانه ندارد اولویت مجموعه است، شرط ایجاد کتابخانه را وجود ساختمان مناسب دانست و تصریح کرد: در مناطق که شاخص ایجاد کتابخانه دارد، همچنین در شهرهایی که پروژه کتابخانه آنها هنوز به اتمام نرسیده است، در صورتیکه مسئولان و خیرین ساختمان مناسب برای کتابخانه اختصاص دهند، اداره کل کتابخانه های عمومی فارس به منظور بهره مندی مردم، ساختمان ها را هرچه سریع تر تجهیز و افتتاح می کند.


منوچهری با اشاره به طرح ارائه خدمات به مناطق روستایی اضافه کرد: در حوزه کتابخانه های روستایی، طرح کتابخانه سیار در دست بررسی است.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس عنوان کرد: با هماهنگی خیرین به زودی تعدادی کتابخانه سیار در استان فارس آغاز به کار کرده و توزیع این کتابخانه ها براساس شرایط و نیاز هر شهرستان است.

 

وی با اشاره به اینکه تأمین کتابخانه و راه اندازی آن اعتبار بالایی نیاز دارد و لازم است شهرستان ها نیز در پرداخت بخشی از این اعتبارات مشارکت کنند، اظهار کرد: کتابخانه سیار بسیاری از روستاهای محروم شهرستان را پوشش می دهد و به توزیع عادلانه خدمات کتابخانه ای در شهرستان کمک می کند.

 

کد خبر 1112529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha