مفهوم پدافند غیر عامل باید در جامعه گسترش یابد

کلهر با بیان اینکه مفهوم پدافند غیر عامل در بین آحاد جامعه گسترش یابد گفت: پس از گذشت یک دهه از ایجاد سازمان پدافند غیرعامل حال وقت آن رسیده در گسترش این مفهوم به ویژه در بین آحاد جامعه اهتمام ویژه‌ داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، «رضا کلهر » امروز (چهارشنبه،۱۲آبان) در حاشیه آیین افتتاح ۲ پروژه افزایش ظرفیت ترانسفورماتورهای انزلی و املش در جمع خبرنگاران انزلی گفت: امروزه آگاهی‌بخشی به دستگاه‌های اجرایی در دستور کار پدافند غیر عامل کشور قرار دارد و این سازمان نقاط ضعف و آسیب‌پذیر را به دستگاه‌ها اعلام و ابلاغ کرده است تا بتوانند با برنامه‌ریزی مدون و دقیق مشکلات موجود را رفع کرده و از تهدیدات خارجی و داخلی در امان باشند.

 

معاون امور آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: سازمان پدافند غیرعامل برگزاری رزمایش‌ها و مانورهای موضوعی و تخصصی متوالی و احصاء نقاط آسیب پذیر در موضوعات مختلف را در دستور کار قرار داده است.

 

وی تاکید کرد: در حوزه‌ها و کارگروه‌های مختلف دوازده گانه اعم از کارگروه آب، برق، IT، بهداشت و درمان و در حوزه‌های بیولوژیکی و زیستی بیش از ۲۰۰ طرح عملیاتی در کشور استخراج شده است و هم اکنون زمان آن فرا رسیده که این اصول، الزامات و ملاحظات پیاده سازی شود.

 

کلهر افزود: امروزه باید سواد و مهارت به عنوان پدافند غیرعامل در سطوح مختلف فردی، خانوادگی و اجتماعی مد نظر قرار گیرد و در قالب آموزش‌های کوتاه مدت در سطوح تحصیلات تکمیلی این مفهوم  نهادینه شده و گسترش یابد.

 

وی اظهار داشت: پس از گذشت بیش از یک دهه از ایجاد سازمان پدافند غیرعامل، حال وقت آن رسیده در گسترش این مفهوم به‌ویژه در بین آحاد جامعه اهتمام ویژه‌ داشته باشیم.

 

کلهر گفت: کارشناسان، مدیران میانی و مدیران عالی دستگاه‌های اجرایی بخشی از جامعه هدف این سازمان هستند که در یک بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت آموزش‌های عمومی و تخصصی پدافند غیرعامل را فرا می‌گیرند.

 

وی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر ۲ واحد پدافند غیر عامل در سطح دانشگاهی در کلیه مقاطع تحصیلی به دانشجویان ارائه می شود.

کد خبر 1112539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha