موانع و مشکلات پارک‌های بانوان استان هر چه سریع‌تر رفع شود

نجاتی پارک‌های بانوان را ظرفیت‌های خوب و ارزشمندی برای زنان و دختران جامعه دانست و گفت: دستگاه‌های متولی باید نسبت به رفع موانع و مشکلات پارک‌های بانوان و راه‌اندازی هرچه سریع‌تر این اماکن برای استفاده عموم تلاش مضاعفی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «رضا نجاتی» امروز (چهارشنبه 12 آبان) در جلسه بررسی وضعیت پارک‌های بانوان استان خوزستان اظهار کرد: برای داشتن جامعه‌ای سالم نیاز به انسان‌های شاد و سالم داریم که این در گرو داشتن ورزش زیربنایی است که این امر با تلاش و هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط میسر می‌شود.

 

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان پارک‌های بانوان را ظرفیت‌های خوب و ارزشمندی برای زنان و دختران جامعه دانست و افزود: دستگاه‌های متولی باید نسبت به رفع موانع و مشکلات پارک‌های بانوان و راه‌اندازی هرچه سریع‌تر این اماکن برای استفاده عموم تلاش مضاعفی داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه پیگیری و نظارت پارک‌های بانوان در سطح استان با اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری است اضافه کرد: امور بانوان باید برای بازگشایی پارک بانوان در ابتدای بهمن ماه سال‌جاری همت گماشته و اطلاع‌رسانی و تبلیغات لازم را جهت استفاده زنان و دختران در برنامه کاری خود قرار دهد.

 

«زینب پارسافخر» نیز عنوان کرد: با توجه به اینکه در پارک‌های بانوان شاهد حضور گروهی و مشارکتی زنان در ورزش‌های جمعی در محیط‌های مناسب هستیم، این مهم باعث افزایش حس مشارکت و روحیه کار گروهی بین خانم‌ها نیز می‌شود.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان ادامه داد: قطعاً توجه به برخی فضاهای شهری مثل پارک‌های بانوان با مجموعه‌ای از علایق زن‌ها می‌تواند اقدام مناسبی در راستای شکوفایی فردی و اجتماعی زنان شود؛ آن هم در جایی که به خوبی امنیت بانوان تأمین می‌شود و بانوان می‌توانند با فراغ خاطر در یک محیط مناسب فعالیت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه فقر حرکتی در زنان و دختران ما بالا رفته و توده بدنی آنها افزایش پیدا کرده و چاقی به وفور بین خانواده‌ها و کودکان دیده می‌شود تصریح کرد: این در حالی است که پارک‌های بانوان فرصت مناسبی برای پیشگیری و کاهش این موارد به حساب می‌آید.

 

پارسافخر داشتن جامعه‌ای سالم را در گرو داشتن سلامت زنان، دختران و مادران دانست و یاد آور شد: این دغدغه را باید مبنای برنامه‌ریزی‌هایمان قرار دهیم و بتوانیم با اصلاح سیاست‌گذاری‌ها، همه با هم در راستای بهبود آن گام برداریم.

 

در پایان نماینده اداره کل ورزش وجوانان مطالبی در خصوص نبود مکان مناسب جهت تمرین تیم‌های استانی برای بانوان، استفاده نکردن از ظرفیت بانوان با استعداد در مناطق کم‌برخوردار، نبود پشتیبان مالی برای اعزام به خارج از کشور تیم‌های ملی و بین‌المللی مطالبی را عنوان کرد.

 

کد خبر 1112603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha