توانمندسازی، ایجاد درآمد با ثبات با حفظ کرامت مددجویان سرلوحه کمیته امداد است

بختیاری گفت: توانمندسازی، ایجاد درآمد با ثبات با حفظ کرامت مددجویان سرلوحه کار کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سید «مرتضی بختیاری» با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و شرکت در جلسه شورای عالی زکات استان، ضمن تقدیر از فعالیت های شورای زکات استان مرکزی گفت: در حال حاضر خوشبختانه جمع‌آوری زکات مستحبی در کنار زکات واجب در کمیته امداد رشد قابل توجهی داشته است.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)کشور به اهمیت پرداختن به این واجب الهی اشاره کرد و افزود: بر اساس توصیه رهبر معظم انقلاب، زکات در این نهاد بر سفره ایتام و نیازمندان خواهد رفت و گره گشای مشکلات ولی نعمتان انقلاب می شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت های کمیته امداد در راستای توانمند سازی خانواده های نیازمند و مددجویان امداد اشاره کرد و ادامه داد:  توانمندسازی، ایجاد درآمد با ثبات با حفظ کرامت مددجویان سرلوحه کمیته امداد است.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بر همین اساس اشتغال، توانمندی و تقویت فرهنگ خودباوری از ارکان مهمی است که در کمیته امداد به خوبی در حال پیگیری است.

 

رئیس کمیته امداد به کسب رتبه اول کشوری کمیته امداد استان مرکزی در پویش ایران مهربان اشاره کرد و ادامه داد: این موفقیت نتیجه همدلی و همراهی مسئولان و مردم استان و نشان از ریشه دینی و فرهنگ بالای مردم استان مرکزی دارد.

 

بختیاری خاطرنشان کرد: در بخش اشتغال نیز استان مرکزی امسال ۶۷۰۰ اشتغال پایدار ایجاد کرده که از سقف پنج هزار فرصت شغلی برای سال جاری بیشتر بوده است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: برای این منظور ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از محل تبصره ۱۴ در استان اختصاص یافته است.

 

رئیس کمیته امداد خمینی(ره) کشور همچنین به رشد جمع‌آوری زکات مستحبی برای کمک به خانواده‌های نیازمند نیز اشاره کرد و گفت: با اقدامات نهاد های مسئول برای ترویج سنت حسنه زکات، در کنار افزایش آمار زکات واجب، شاهد رشد قابل توجه زکات مستحبی در کشور هستیم.

کد خبر 1112622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha