گذشت از افراد پشیمان از اخلاق پیامبر (ص) است

آیت الله حدائق گفت: افرادی که ابراز ندامت و پشیمانی می کنند از سوی خدای متعال بخشیده می شوند و گذشت از افراد پشیمان از اخلاق پیامبر (ص) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «علیرضا حدائق»، امروز (چهارشنبه 12 آبان) در جمع طلاب مدرسه علمیه «منصوریه» شیراز گفت: افرادی که ابراز ندامت و پشیمانی می کنند از سوی خدای متعال بخشیده می شوند و گذشت از افراد پشیمان از اخلاق پیامبر (ص) است.

مسئول مدرسه علمیه «منصوریه» شیراز افزود: اخلاق و ایمان از ویژگی های انسان های بزرگ و عالمان قدیم است و عطا کردن چیزی هایی که باید به دیگران عطا کنی از تاکیدات رسول گرامی اسلام است.

عضو جامعه روحانیت شیراز اضافه کرد: باید ارتباط خودتان را با فردی که ارتباط خود را با شما قطع کرده وصل کنید و بزرگ شدن نیاز به تلاش و کوشش فراوان دارد و صله رحم یکی از مواردی است که باید به آن عمل کنیم و با افراد و آشنایان پیوند داشته باشیم.

وی با اشاره به یک نقل در مورد مرحوم «آخوند» گفت: پس از جریان مشروطه که افراط و تفریط زیاد شده بود، یک نفر مخالف سر سخت ایشان شده بود و در جلسات مختلف از  ایشان بدگویی می کرد و در ادامه وضع مالیش دشوار شد و کار به جایی رسید که باید خانه خود را می فروخت و مشتری خوبی پیدا شد که می خواست خانه را به همان قیمتی که صاحب خانه در نظر داشت بخرد.

آیت الله حدائق ادامه داد: این تاجر کربلایی خانه را به شرط قبول «آخوند» خریداری می کرد و گفت آخوند باید سند خانه را تایید کند و شخصی که در صدد فروش خانه بود با شخص خریدار هر 2 سند را خدمت مرحوم «آخوند» بردند و وقتی وارد شدند همه با یک نگاه غضب آلود به شخص نگاه انداختند و تا ایشان فرد مخالف را دید تمام قامت ایستاد و او را در کنار خودشان نشاند زیرا بزرگان کسی را از خود نمی رانند.

وی تاکید کرد: ایشان عرض کردند که از فشار بدهکاری باید خانه را بفروشند، سند را تحویل آخوند خراسانی داده و ایشان کسیه ای دینار را دادند و فرمودند بدهی خود را بدهید و خانه خود را نفروشید و اگر روزی نیاز داشتی من هستم سند خود را هم بگیرید و به منزل بروید.

 

کد خبر 1112633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha