نشست تخصصی اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد شهرستان رباط کریم با امام جمعه

بمناسبت هفته نوجوان و گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان جلسه ای با حضور حجت الاسلام ترابی امام جمعه رباط کریم، حجت الاسلام حدادیان نماینده ستاد عالی کانونهای مساجد کشور، حجت الاسلام حسن وند نماینده دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجداستان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان دراین جلسه حجت الاسلام ترابی امام جمعه، ضمن تبریک هفته جوان و نوجوان و گرامیداشت شهدای دانش آموز بویژه شهید حسن فهمیده افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ثمره تربیت مسجدی بوده است.

حجت الاسلام ترابی خاطرنشان کرد: دردوران سخت و طاقت فرسای طاغوت کسانی نهضت دینی امام (ره) را هدایت و حمایت کردند و حماسه آفریدند که در مسجد رشد و نمو پیدا کردند. روحیات این جوانان در جبهه های جنگ علیه کفار و مشرکین در برنامه های فرهنگی مساجد ایجاد و تقویت شده بود.

امام جمعه رباط کریم در ادامه با توجه به هفته پدافند غیرعامل و طرح ها و نقشه های دشمن در فضاهای مجازی و حقیقی افزود: نسل امروزی، نسل انقلابند، ما تا دیروز از سرمایه های قبل از انقلاب استفاده کرده بودیم، آیا امروز هم توانستیم آن گونه انسانها را تربیت کنیم که بتوانند آینده ساز کشور، نظام و انقلاب ما باشند، پس رسالت کانونهای فرهنگی هنری مساجد، تربیت نیروهای مومن، انقلابی، دین محور و متعهد است و مسجد باید کادرسازی کند برای آینده نظام و کشور، اگر مساجد و فعالان مساجد نقش خودشان را درست ایفا کنند فردا ما مشکلی نخواهیم داشت.

حجت الاسلام ترابی درپایان ضمن تقدیر و تشکر از نقش آفرینی فعالان مساجد بویژه درایام شیوع ویروس کرونا و تهیه و توزیع کمک های مومنانه، آن را از نقاط قوت شهرستان دانست و افزود: مساجد ما با همکاری کانونها و پایگاههای مقاومت بسیج و گروههای جهادی درفضای مجازی نیز بسیار قوی عمل کردند و توانستند در سطح استان رتبه برتر را کسب نمایند.

درادامه حجت الاسلام حدادیان نماینده ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور درخصوص اعضای ستاد ساماندهی مساجد و نحوه فعالیت کانونها و شیوه های حمایتی در قالب کمکهای نقدی، تجهیزاتی و همچنین حمایتهای درون شهرستانی مواردی را مطرح نمود.

وی همچنین از حمایت های معنوی ستاد در قالب صدور مجوز برای فعالیت کانونهای فرهنگی هنری مساجد و همچنین راه اندازی سامانه فهما (بچه های مسجد) افزود: کلیه فعالیتها و برنامه های کانونها باید در قالب این سامانه انجام و بارگزاری شود و اعتبارات نیز براساس امتیازات کسب شده از کانونها دراین سامانه ارزیابی و تخصیص پیدا خواهد کرد.

همچنینی حجت الاسلام حسن وند، نماینده دبیرخانه نظارت بر کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان تهران گزارشی از کمکهای انجام شده به کانونهای شهرستان در قالب مبالغ نقدی، کتاب و تجهیزات ارائه نمود.

درپایان هریک از مدیران کانونهای مساجد از نحوه فعالیت کانون ها و مسائل و مشکلات ، بویژه مکانی تخصصی برای فعالیت کانون، حمایت های مالی و سایر موارد گزارشی ارائه نمودند.

کد خبر 1112666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha