بهره برداری از سواحل دریا در نقطه صفر است

ابراهیمی با تاکید براینکه سند گردشگری مازندران باید زیر نظر شورای فرهنگ عمومی استان نوشته شود، گفت: استان به قطب گردشگری معروف است اما هنوز از جنگل و سواحل دریا آن طور که شایسته است بهره برداری نشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «هادی ابراهیمی» امروز(۱۲آبان) در نشست شورای فرهنگ عمومی مازندران در دفتر نماینده ولی فقیه در استان، اظهار کرد: متعجبم از اینکه مازندران به‌عنوان قطب گردشگری کشور سند گردشگری ندارد، باوجود اینکه گردشگری یکی از محورهای توسعه در استان مازندران است.

 

مدیرکل صدا و سیمای مازندران افزود: اگر صنعت به این استان نیامد و بخش کشاورزی آنچنان که باید مورد توجه دولت‌های مختلف قرار نگرفت همواره انگشت اتهام به این سمت بوده که مازندران قطب گردشگری است و اماکن تفریحی و توریستی دارد.

 

ابراهیمی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مازندران با وجود این مواهب طبیعی نباید بیکار داشته باشد،  اذعان کرد: پیشنهادم این است که مطالبه ۴۰ ساله مردم استان در مباحث جنگل و دریا که بی‌نتیجه مانده است‌.دستور کار این شورا باشد.

 

وی یادآور شد: یکی از مباحث مهم استان که همیشه پیگیری میشد و هرگز به نتیجه نرسید بحث عمران سواحل بوده است، بخش مهمی از اهداف گردشگری سواحل دریا است ما هنوز نتوانستیم بهره‌برداری لازم را از این سواحل داشته باشیم.

 

این مسئول با تاکید بر اینکه اگر ما سند توسعه گردشگری در استان نداریم علتش این است که اهداف گردشگری ما در استان متولی ندارد، اضافه کرد: با نگاهی که دولت به استان در بخش گردشگری دارد، باید بدانیم که بضاعت گردشگری در استان چقدر است، قبل از ارائه طرح برای نوشتن سند در سازمان مدیریت باید به این فکر کنیم که تمام اضلاع و بخش‌های ضروری دیده شود و بعدها خاک نخورد.

 

وی با بیان اینکه بعد فرهنگی امروز از دغدغه‌های استان است، بازگو کرد: در شورای فرهنگ عمومی کارگروه ویژه‌ای تشکیل شود و به موارد مهم در نوشتن سند توجه کنند.

کد خبر 1112673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha