خانوار جویای کار تحت حمایت امداد مازندران برای جذب نام نویسی می شوند

حجت الاسلام عالیشاه از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد مازندران خواست تا برای ثبت نام و اشتغال در شرکت‌ها و کارخانجات به واحدهای کمیته امداد در شهرستان‌ها و استان مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «بشیر عالیشاه» امروز(۱۲آبان) در نشست صمیمی با «محمد جلیلی شیر دره» خیر نیک اندیش که تلاش دارد 100 نفر از مددجویان تحت حمایت امداد استان را مشغول به کار کند، بیان کرد: سیاست راهبردی کمیته امداد توانمندی خانوارهای مددجو در تمام حوزه‌ها خصوصا بحث اشتغال است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران افزود: در این نهاد با توجه به پرداخت وام اشتغال به تعداد کثیری از جوانان و مددجویان و ۳۰ درصد از خانوارهای غیر تحت حمایت از تسهیلات این نهاد در بحث ایجاد کار در مازندران استفاده می‌کنند و منبع درآمدی را به‌دست می‌آوردند.

 

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه در اسلام نسبت به دوری از تنبلی سفارش شده، تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از کارخانجات و کارفرمایان نیروهایی را از این نهاد درخواست می‌کنند ما با معرفی این مددجویان به شرکت‌ها برای بیمه شدن و دریافت حقوق براساس قانون کار اقدام کردیم ولی متاسفانه استقبال خانوارها ضعیف است، گویا مددجویان به همان مستمری کم بسنده می‌کنند.

 

وی ادامه داد: امروز در شهرستان سوادکوه در کشتارگاهی حاضر شدیم که به ۱۰۰ نفر نیروی زن نیاز دارد و طبق قانون کار به این کارکنان حقوق پرداخت می‌کند ولی استقبال ضعیف است، بنده به عنوان خادم مردم از این ۸۳ هزار خانوار درخواست می‌کنم تا بانوان مددجو و فرزندانشان استقبال کرده و از بسته‌های تشویقی کمیته امداد و امتیازات بهره‌مند شوند.

 

حجت الاسلام عالیشاه گفت: تا مدت دو سال حق بیمه این کارکنان را پرداخت خواهیم کرد و تا ۱۰۰ میلیون تومان وام در بحث کارفرمایی پرداخت می کنیم تا حدود ۲۰ الی ۴۰ نفر از مددجویان ما را به‌کارگیری کنند و امنیت شغلی برای مددجویان ما فراهم باشد، پس کسانی که توان کار دارند بدانند که این نهاد بر طبق قوانین پرونده خانوارهای این‌چنینی بسته می‌شود.

 

وی اعلام کرد: مددجویان داوطلبان جویای کار می‌توانند  در شهرستان‌ها نام‌نویسی کنند تا ما آنها را به شرکت‌ها، کارگاه‌ها و شهرک‌های صنعتی معرفی کنیم چرا که تعامل خوبی برقرار شد.

 

 

کد خبر 1112678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha