فعالیت ۷۰ تشکل مردمی با محوریت مطالبه گری امربه معروف در مازندران/گشت ارشاد مسئولان در دستور کار است

محمدی با بیان اینکه رویکرد ستادامر به معروف و نهی از منکر مازندران مطالبه گری است، گفت: گشت ارشاد مسئولان جزو اولویت‌های اصلی ستاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «مهرداد محمدی» امروز(۱۲آبان) در نشست شورای فرهنگ عمومی مازندران در دفتر نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: در بحث حجاب و عفاف دو نگاه وجود دارد، یکی فردی و حریم خصوصی که بسیاری از دولتها به این بخش توجه کردند، دیگری بحث پراهمیت اجتماعی است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران افزود: امروز حجاب را نماد تمدن ایرانی اسلامی میدانیم، متاسفانه در طی ۴۰ سال اخیر یک غرب‌زدگی بین برخی مدیرانی که تعدادشان کم ولی ادعایشان زیاد است وجود دارد.

 

محمدی تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکیدات بسیاری بر بحث مقوله فرهنگ و حجاب و عفاف آوردند، ولی دیدیم که چگونه سند ۲۰۳۰ را داشتند عملی می‌کردند، امروز تغییر پوشش را برای تقابل با حاکمیت و نظام انجام می‌دهند.

 

وی با اشاره به کشف حجاب دانشجویان حقوق دانشگاه تهران، گفت: این همان نمونه است، فلفسه حجاب تحکیم خانواده را به‌دنبال دارد، و بحث فرزندآوری جای خود را به سگ‌گردانی و سگ‌آوری می‌دهد یعنی همان چیزی که در جامعه رواج پیدا کرده تا خانواده‌ها از هم پاشیده شود.

 

محمدی بیان کرد: بزرگ‌ترین جرائم و دعوی استان در حوزه خانواده و بزرگ‌ترین آسیب اچتماعی در حوزه نزاع و درگیری خانواده است، در این باب بسیاری از جذب‌های ما در حوزه آموزش و پرورش افراد مجرد جذب می‌شوند، در صورتی که جذب متاهل‌ها تاثیر بهتری دارد‌.

 

وی اعلام کرد: مشکل عدم اجرای قانون را در حوزه عفاف و حجاب داریم، قانون کم نداریم در سال ۱۳۹۸ مصوبه ۸۲۰ را داریم که وظایف ۳۳ دستگاه را مشخص کرده عمده اینها شرح وظیفه دارند، پس افرادی که انتخاب می‌شوند باید به اجرای قانون الزام داشته باشند، مصوبه اصلی ما باید این باشد.

 

محمدی اذعان کرد: نگاه ما اجتماعی است بی‌تفاوتی‌ها باید کنار گذاشته شود چرا که همه ما مسئولیم، رویکرد ستاد در دوره تحولی جدید که از سال ۱۳۹۷ شکل گرفته موضوع گشت ارشاد مسئولان را در دستور کار قرار دادیم.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران تاکید کرد: نکته بعدی اینکه برخی از دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نکرده و تذکر گرفتند امیدواریم ملزم شوند درست کار کنند، استفاده از ظرفیت و تشکل مردمی نیز از اقداماتی است که در دستور کار داریم.

 

محمدی خاطرنشان کرد: سال گذشته در این حوزه در کشور نزدیک به هزار و ۵۰۰ تشکل راه‌اندازی شد نزدیک ۷۰ تشکل هم در مازندران راه‌اندازی شد اقدامات خوبی انجام شد تعاملات منجر به اتفاقات خوبی شده همه مطالبه‌گر هستند.

 

وی با اشاره به اینکه در بحث صدا و سیمای ملی ستاد کشور هم در این موضوع از کارشناسانی استفاده شد که ببان کردند که سگ گردانی جرم نیست، اضافه کرد: از آن طرف نیروی انتظامی و دستگاه قضا با این موضوع برخورد می‌کنند این دوگانگی ایجاد شده از طرف جامعه ترد می‌شود.

 

محمدی در پایان عنوان کرد: در بحث کمیته نظارت تعاملات خوبی صورت گرفت در هفته حجاب و عفاف برگزاری نمایشگاه‌ها با همکاری ۲۸ دستگاه انجام شد تشویق دستگاه‌ها در این زمینه در دستور کارمان قرار دارد در حوزه مد و لباس اقدامات خوبی انجام دادند، اوضاع بهتر خواهد شد.

کد خبر 1112685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha