۱۳ آبان نماد رویارویی ملت ایران در برابر استکبار جهانی است

حجت الاسلام صباحی یوم الله ۱۳ آبان را روز عزت جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: ۱۳ آبان نماد رویارویی ملت ایران در برابر استکبار جهانی است.

حجت الاسلام «عباس صباحی» امروز (پنجشنبه، 13 آبان ) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی با تبریک فرارسیدن ۱۳ آبان گرامیداشت روز دانش آموز اظهار داشت: ۱۳ آبان سرفصل دیگری از تاریخ مبارزه و رویارویی ملت ایران در برابر استکبار جهانی است و این روز در حافظه تاریخی ملت بزرگ و فهیم ایران نقطه عطفی جهت سرعت بخشیدن به بالندگی انقلاب اسلامی است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بندرانزلی برجسته‌ترین ویژگی ۱۳ آبان را مبارزه مستمر ملت ایران با استبداد داخلی و استکبار جهانی اعلام کرد و افزود: این روز، روز مناسبت‌ها و رویدادهای سرنوشت‌ساز، عمیق و اثرگذار در روند انقلاب اسلامی است که استقلال ‌خواهی و دین‌مداری مردم ایران و هوشیاری روحانیون عامل اصلی این تحولات بود.

 

دبیر ستاد اقامه نماز بندر انزلی به اتفاقاتی که در این روز حادث شد، اشاره کرد و متذکر شد: سیزدهم آبان ماه سالروز سه رویداد بزرگ تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در سال ۴۳، کشتار وحشیانه دانش آموزان انقلابی در سال ۵۷ به دست رژیم پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره) در سال ۵۸ است.

 

وی تصریح کرد: در این روز تاریخی ملت ایران لانه جاسوسی آمریکا را به تسخیر خود در آوردند. ۱۳ آبان را می توان روز عزت جمهوری اسلامی نامید روزی که  امام (ره) از آن به‌عنوان انقلاب دوم یاد کردند.

 

صباحی ادامه داد: به خواست پروردگار هر سال موج بزرگی از مردم کشورمان از لحاظ کمیت و کیفیت در بزرگداشت این روز بیش از پیش حاضر می شوند و قشر عظیمی از دانشجویان، دانش آموزان و اساتید دانشگاه و نخبگان در این روز حضور خود را به ثبت می رسانند.

 

وی این ترویج پیام استکبارستیزی را نشأت گرفته از قیام عاشورایی حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) دانست و خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم دشمنان را ناامید می‌کند و یوم الله سیزدهم آبان، بهترین فرصت برای رساندن پیام استکبارستیزی به سراسر جهان است و استکبارستیزی در این روز تجلی می یابد.

کد خبر 1112724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha