قطعه نخست محور سمنان فیروزکوه افتتاح شد

قطعه نخست محور سمنان ـ فیروزکوه با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان ازسمنان؛«حسین دهقان» در حاشیه افتتاح  قطعه نخست محور سمنان ـ فیروزکوه گفت: محور سمنان فیروزکوه به طول ۶۰ کیلومتر در استان‌های تهران و سمنان واقع شده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با بیان اینکه ۳۷ کیلومتر از مسیر در استان سمنان است اضافه کرد: به دلیل ارتباط  این استان با استان‌های تهران و مازندران محور یکی از مسیرهای مهم و پرتردد کشور بوده و حائز اهمیت است.

 

وی با بیان اینکه محور سمنان فیروزکوه در استان سمنان شامل ۲ قطعه به طول ۱۰ کیلومتروبه طول ۲۷ کیلومتر است که با حضور وزیر راه یک قطعه افتتاح  شد  اضافه کرد: ارتباط استان سمنان با استان‌های تهران و مازندران ویژگی مهم این پروژه محسوب می‌شود که در حمل و نقل و گردشگری تاثیر بسزایی دارد.

 

دهقان با اشاره به اینکه باند دوم محور در محدوده گردنه بشم تا روستای مومن آباد سمنان احداث می شود اظهارداشت: برای افتتاح ۱۰ کیلومتر قطعه اول که افتتاح شد ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان به نقش مهم این محور با توجه به حجم بالای مبادلات و حمل کالای اساسی بین استان‌های شمالی کشورنیز اشاره کردو افزود: این محور نقش مهمی در ایجاد کریدور ارتباطی از شمال به مرکز و جنوب کشور ایفا می‌کند.

 

وی با  اشاره به اینکه قطعه یک باند دوم محور سمنان فیروزکوه به طول ۱۰ کیلومتر بوده که سال شروع آن ۱۳۹۲ و خاتمه ۱۴۰۰ بوده و اعتبار هزینه شده برای آن نیز ۳۱۵میلیارد ریال است اظهارامیدواری کرد:براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۳ این بخش نیز مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

 

دهقان حذف نقاط حادثه‌خیز با مشخصات هندسی استاندارد، کوتاه شدن زمان سفر و در نتیجه صرفه‌جویی در مصرف سوخت، افزایش ایمنی و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای، توسعه و رونق اقتصادی استان سمنان را از اهداف و مزایای اجرای اجرای پروژه قطعه یک و دوم محور سمنان ـ فیروزکوه برشمردوافزود: این محور بخشی از کریدور ارتباطی شمال کشور به مرکز و جنوب کشور را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 1112736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha