سیزده آبان سمبل مبارزه با استکبار به سرکردگی آمریکای جنایتکار است

اصدقی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برخلاف بسیاری از انقلاب‌های جهان ریشه در چندین عامل فرهنگی، سیاسی و دینی دارد در یادداشتی آورده است: سیزده آبان سمبل مبارزه با استکبار به سرکردگی آمریکای جنایتکار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز، « علی حسین اصدقی» در یادداشتی به این خبرگزاری با تبریک روز یوم الله سیزدهم آبان آورده است: سیزده آبان سمبل مبارزه با استکبار به سرکردگی آمریکای جنایتکار است.

 

کارشناس برنامه ريزي، نظارت و ارزيابي ستاد اقامه نماز استان البرز می افزاید: انقلاب اسلامی برخلاف بسیاری از انقلاب‌های جهان ریشه در چندین عامل فرهنگی، سیاسی و دینی دارد . آنچنان که نه تنها بیت سیاست و دیانت آن تفاوت و تضادی نیست بلکه سیاست آن عین دیانت و دیانت آن عین سیاست آن عین است .

 

از وقایع مهم انقلاب اسلامی بزرگداشت روز 13 آبان است .که یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است . در سه دوره مختلف ( 13 آبان43 تبعید امام به ترکیه ،  13 آبان 57 کشتار جمعی از دانش آموزان ، 13 آبان 58 تسخیر لانه جاسوسی ) رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به‌یادماندنی به ثبت رسانده است.

 

13 آبان 57 سال به خاطر گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دانش‌آموز،  در تاریخ انقلاب اسلامی به نام روز دانش‌آموز نام‌گذاری شده است . زیرا در چنین روزی دانش آموزان انقلابی توانستند گوهر دانش و آموزندگی را در آیینه حماسه و دلیری بتابانند و غبار خودباختگی را از سیمای مدرسه بروبند. راه از مدرسه تا خیابان را چنان پیمودند که رزمندگان بی باک جبهه ها را در می نوردند و در برابر آهنگهای آتشبار ستم چنان صف آرایی کردند که کوهها بر فراز دشتهای تفتیده کویری آشیانه فساد و لانه جاسوسان را سیزدهم آبان از هم گسیخت . و دانشگاهیان دین باور به پیروی از امام نور ، دیواره های نفاق و خیانت را فرو ریختند و شمعی فروزانتر از شمع نخست در میانه جنگ و کاراز افروختند .

 

لذا دانش آموزان نسل نو به تأسی از دانش آموزان سال 57 باید انقلابی نو ، با بینش ، بصیرت ، تهذیب نفس و کسب علم و دانش و خودکفایی به مبارزه با استکبار بروند .

کد خبر 1112760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha