مدارس از ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و جهادی مساجد استفاده کنند

حجت‌الاسلام آذرافروز با بیان اينکه نقش سه ضلع مسجد، مدرسه و خانواده بسیار مهم است گفت: مدارس باید از ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و جهادی مساجد استفاده کنند و الگوهای ارزشی، دینی و انقلابی را به نسل جوان انتقال دهند تا با سیره شهدا آشنا شوند.

«حجت‌الاسلام حسن آذرافروز» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک اظهار کرد: از زمانی که انقلاب شکل گرفت، توطئه‌ها و دشمنی‌های دشمنان به ویژه آمریکا و اسرائیل روز به روز بیشتر شد که دانش‌آموزان در مقابل این توطئه‌ها ایستادند و رشادت و جانفشانی داشتند.

 

مسئول برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه خوزستان افزود: در دوران دفاع مقدس مشاهده کردیم که شهدایی همچون شهید فهمیده‌ها و شهید بهنام محمدی‌ها و امثال آنها زیاد بودند تا جایی که برای دفاع از اسلام، انقلاب و اینکه حرف امام خمینی (ره) روی زمین نماند، سن‌های خود را دستکاری می‌کردند تا به حدی برسد که بتوانند وارد جبهه شوند.

 

وی روحیه از خودگذشتگی، شجاعت، ایثار و شهادت‌طلبی دانش‌آموزان را در هشت سال جنگ تحمیلی بسیار اثرگذار دانست و اذعان کرد: تا زمانی که این روحیه در کشور ما پا برجا باشد، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

 

حجت‌الاسلام آذرافروز تصریح کرد: دشمن بیکار ننشسته است و برای نسل نوجوان و جوان به ویژه دانش‌آموزان نقشه‌های شومی ریخته تا بتواند اراده‌های پولادین آنها را بگیرد و آنها را از معنویت و اخلاق دور کند و به سمت انحراف و فساد بکشاند.

 

وی با بیان اينکه نقش سه ضلع مسجد، مدرسه و خانواده بسیار مهم است و باید در کنار هم نقش ایفا کنند ادامه داد: لازم است مدارس از ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و جهادی مساجد استفاده کنند و الگوهای ارزشی، دینی و انقلابی را به نسل جوان انتقال دهند تا با سیره شهدا آشنا شوند.

 

مسئول برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه خوزستان بیان کرد: مساجد وظيفه دارند با برگزاری حلقات صالحین و دوره های ویژه‌ برای نوجوانان‌ و جوانان، آنها را برای مدیریت در کشور آماده کنند، مدارس نیز باید در کنار علم‌آموزی، نسبت به مسائل تهذیب، معنویت، پرورش و تربیت صحیح توجه داشته باشند و لازم است خانواده‌ها هم محیط خانه را برای تربیت نسلی ولایی و با اخلاق، آرام نگه دارند.

 

وی ابراز کرد: نسل جوان و نوجوان در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند و امام راحل اعتقاد داشت این انقلاب دوم ما بود چرا که پوزه و بینی آمریکا را با دست خالی به خاک مالیدند و نقشه‌های شوم آمریکا و جاسوسان داخلی را خنثی ساختند.

 

حجت‌الاسلام آذرافروز با اشاره به اینکه ما باید دشمن‌شناسی و دوست‌شناسی خودمان را تقویت کنیم یاد آور شد: مقاومت تنها راه مقابله با استکبار است و عزت کشور، ملت و انقلاب این است که ما در برابر زیاده‌گویی‌های استکبار مقاومت کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: دلاورمردان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدرت از درون پوسیده و کرم‌خورده آمریکا را به لجن کشاند و عزت آن را به ذلت تبدیل کرد.

 

کد خبر 1112783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha