بیشتر از نیمی از جمعیت جهرم و خفر هر ۲ دز را دریافت کرده اند

رحمانیان با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کرونا در جهرم و خفر، گفت: بیشتر از نیمی از جمعیت جهرم و خفر هر ۲ دز را دریافت کرده اند.

 «محمد رحمانیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: از ابتدای واکسیناسیون ضد کرونا تا امروز ۲۵۳ هزار و ۸۸۶ نفر از جمعیت شهرستان های جهرم و خفر واکسن کرونا دریافت کرده اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم به آخرین وضعیت آماری واکسیناسیون کرونا در شهرستان های جهرم و خفر اشاره کرد و افزود: تعداد واکسیناسیون انجام شده در نوبت اول ۱۴۷ هزار و ۶۱۵ نفر بوده که بیشترین گروه سنی واکسیناسیون شده ۵۰ و ۶۰سال به بالا با پوششی ۷۹ درصدی بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در پيک پنجم، ميزان فوت سالمندان به دليل واكسينه شدن كاهش و آمار فوت در گروه هاي سني ۳۰ تا ۶۰ سال به  دليل واكسينه نشدن افزایش یافته است.

 

رحمانیان اظهار کرد: با واکسینه شدن بیش از  ۹۰ درصد جمعیت در بخش های «کردیان» و «سیمکان»، آمار بستری و فوت در این مناطق به طور چشمگیر و معناداری کاهش یافته است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: اغلب فوت شدگان در روزهاي اخير از سالمندان بالاي ۷۰ سال بوده كه براي دريافت واكسن هيچ اقدامي نداشته اند.

کد خبر 1112799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha