اقدام سپاه نشان داد ایران برای دفاع از منافع ملی خود توانمند است و درنگ نمی‌کند

ایزدی با اشاره به اینکه اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برخورد با دزدی دریایی آمریکایی‌ها شکست سیاست فشار حداکثری را نشان داد، گفت: اقدام سپاه نشان داد ایران برای دفاع از منافع ملی خود توانمند است و درنگ نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، فواد ایزدی، کارشناس مسائل بین الملل شب گذشته (چهارشنبه 12 آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برخورد با دزدی دریایی آمریکایی‌ها شکست سیاست فشار حداکثری و توطئه صفر کردن فروش نفت ایران را نشان داد، گفت:​ این اقدام سپاه به آمریکایی‌ها گوش زد کرد که نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از منافع ملی خود توانمند است و درنگ نمی‌کند.

 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به کشور‌هایی که مورد ظلم آمریکایی‌ها هستند کمک کند و اجازه ندهد سیاست‌های آمریکا بر علیه دیگر کشور‌ها به نتیجه برسد، گفت: سیاست‌های داخلی و خارجی آمریکا دچار چالش شده است. نظامی آمریکایی اکنون از خود می‌پرسد چرا باید با سرباز ایرانی روبرو شوم و فرهنگ جهاد و شهادت سرباز ایرانی، نظامی آمریکایی را می‌ترساند.

 

این کارشناس مسائل بین الملل با تصریح این نکته که نظامیان آمریکا با بودجه هزار میلیارد دلاری خود در سال مقابل نیرو‌های نظامی ما که سالانه کمتر از ۱۰ میلیارد دلار بودجه دارند شکست خوردند به سکوت رسانه‌ها و مقامات آمریکایی درباره شکست دزدی آن‌ها اشاره کرد و افزود: آمریکایی‌ها زمانی که شکست می‌خورد نخست سکوت می‌کنند و سپس دروغ می‌گویند.

 

ایزدی با بیان اینکه سیاست خارجی بایدن همان سیاست خارجی ترامپ است و تفاوت جدی با یکدیگر ندارند، گفت: البته خباثت بایدن از ترامپ بیشتر است که نمونه آن عملکرد آمریکایی‌ها در افغانستان بود. در حالی که مردم افغانستان در فقر و گرسنگی دست و پا می‌زنند آمریکا ۹ میلیارد دلار پول افغانستان را بلوکه کرده است.

 

این کارشناس ارشد مسائل منطقه درباره مذاکرات آینده برجام نیز با بیان اینکه دولت جدید نباید عبرت‌های برجام را فراموش کند، زیرا آمریکایی‌ها همچنان می‌گویند ما نمی‌توانیم برای خارج نشدن از برجام قول بدهیم، گفت: دولت آمریکا می‌گوید من قوه مجریه هستم و تصمیمات در کنگره گرفته می‌شود و این نشان می‌دهد دولت آمریکا بدون اختیار است.

کد خبر 1112801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha