۱۳آبان برگ زرینی در تاریخ مجاهدت‌های ملت غیور ایران

۱۳ آبان به عنوان برگ زرینی در تاریخ مجاهدت‌های ملت غیور ایران و به عنوان روزی به‌یادماندنی به ثبت رسیده است که هر ساله با اجتماع باشکوه ملت ایران گرامی داشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال، روز ۱۳آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

 

در روز ۱۳آبان ۱۳۴۳، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند. در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راه پیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید. در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه ی جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب، مبارزه ی ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد. بنابراین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز «ملّی مبارزه با استکبار» نام گذاری کردند.

 

 

* ۱۳ آبان تداعی کننده حرکت نمادین و اوج مبارزه با استکبار جهانی

«وحید پورحضرت» با گرامیداشت ۱۳آبان روز استکبارستیزی اظهار کرد: یوم الله ۱۳آبان، یادآور خاطرات صفوف به هم پیوسته و مستحکم فرزندان انقلابی این دیار در شکستن دیوار استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار است که فریاد ستم ستیزی ملت غیور ایران را در جای جای گستره هستی طنین انداز کرد و موجب روشن شدن قلوب آزادگان جهان شد.

 

فرماندار ماسال با بیان اینکه فلسفه وجودی یوم الله ۱۳ آبان، استکبار ستیزی و نپذیرفتن خوی استکباری است افزود: ۱۳ آبان ماه، روز تجلی ارزش‌ها و صدور پیام انقلاب اسلامی به مظلومان و ستمدیدگان در سراسر جهان، روز مبارزه با زیاده خواهی و بی عدالتی‌ها و روز حضور گسترده و پرشور مردم فهیم و قدرشناس ایران اسلامی در محکومیت توطئه های شوم استکبار جهانی است.

 

وی با اشاره به اینکه این روز به عنوان برگ زرینی در تاریخ مجاهدت های ملت غیور ایران به ثبت رسیده است گفت: به یاری خداوند، امروز جوانان انقلابی در میادین سیاسی، علمی، فناوری و اقتصادی حضوری پرشور و تاثیرگذار و توام با بصیرت دارند و ملت ما قوی‌تر از گذشته و مستحکم تر از هر زمان دیگر است.

 

پورحضرت ۱۳ آبان را تداعی کننده حرکت نمادین و اوج مبارزه با استکبار جهانی دانست و تصریح کرد: استکبارستیزی ملت ایران از قبل از انقلاب اسلامی و زمان کودتای ۲۸ مرداد شکل گرفت و هوشیاری و آگاهی شکل گرفته در ذهن مردم با مقاومت، ایثار و انقلابیگری از سال ۴۲ آغاز و با اهدای خون شهدای فراوان در بهمن ۵۷ به ثمر نشست.

 

فرماندار ماسال خاطرنشان کرد: آبان یکی از ایام‌الله انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و می‌طلبد ارزش‌های انقلاب برای دانش‌آموزان و دانشجویان تبیین شود.

 

 

* دهه پنجم انقلاب دهه سرنوشت‌ساز جدال تاریخی ملت ایران و هیئت حاکمه ایالات متحده امریکا به شمار می‌رود

«کامیار مهدی‌پور» با گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری مبارزه با استکبار که امروز هم مظهر استکبار دولت و رژیم آمریکاست، جزو ذات این انقلاب است.

 

فرمانده سپاه ناحیه ماسال افزود: سیزدهم آبان ماه، سالروز شهادت جمع کثیری از دانش‌آموزان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، تسخیر لانه‏ جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان و برملاشدن سیاست‏ها و نیرنگ‏‌های استکبار جهانی علیه ایران اسلامی، روحیه استکبار ستیزی را هرسال برای ملت جان بر کف ایران زنده می‌کند .

 

وی گفت: استکبار جهانی که با در اختیار داشتن بزرگ‌ترین شبکه ‏رسانه‏‌ای دنیا و روی آوردن به جنگ روانی و همچنین اعمال تحریم‌های ظالمانه از رویارویی با ملت ایران طرفی نبسته است، اینک به دنبال برهم زدن آرامش کشور‌های منطقه و مقابله با جبهه مقاومت به عنوان پیشانی میدان مبارزه با آمریکا و ایادی آن است.

 

مهدی‌پور تصریح کرد: تبیین و تحلیل واقع‌بینانه و آینده‌نگرانه رویارویی انقلاب اسلامی و نظام سلطه گر آمریکا از حساسیت ویژه دوره تاریخی حاضر حکایت می‌کند، به گونه‌ای که با قاطعیت می‌توان گفت دهه پنجم انقلاب دهه سرنوشت‌ساز جدال تاریخی ملت ایران و هیئت حاکمه ایالات متحده امریکا به شمار می‌رود.

 

فرمانده سپاه ناحیه ماسال بیان کرد: پیامد‌های معنادار و تاریخ‌ساز سیزده آبان تابلوی تمام نمای آگاهی، بصیرت و هوشمندی ملت ایران است و فروریختن ابهت آمریکا نزد جامعه بشری، مثل خبری که تازه از رسانه‌های ملی شنیدید مبنی بر شکستن ابهت آمریکا در دریای عمان توسط دلاور مردان نیروی دریایی سپاه و برملا شدن نفت دزدی شان از جمهوری اسلامی ایران و همچنین در کل پدیدار شدن فرهنگ استکبارستیزی و ضدآمریکایی در ایران و منطقه، برهم خوردن موازنه استعماری در منطقه و معادلات سیاسی ساخته غرب در ایران و خنثی سازی راهبرد‌ها و نقشه‌های آمریکایی‌ها در پی‌گیری سناریوی فشار و تهدید از جمله ره‌آورد‌های مقاومت و ایستادگی ملت ایران برابر آمریکا و عوامل منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای کاخ سفید است.

 

وی خاطرنشان کرد: قطعا ملت ایران با الهام از درس‏های بزرگ قیام عاشورا، وصایای جاودانه امام راحل (ره) و منویات حکیمانه و هوشمندانه فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) به عنوان نقشه راه و قطب نمای حرکت خود، هیچگاه اجازه نخواهد داد عزت و استقلال میهن اسلامی در گزند اراده دشمن گرفتار و مورد تهدید و آسیب قرار گیرد.

 

گفتنی است، روز ۱۳ آبان مبدأ ایستادگی و مقاومت ملت ایران اسلامی در برابر دشمنان انقلاب و آمریکا است.

 

 

کد خبر 1112813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha