حماسه مشت‌های گره‌ کرده/ اعلام انزجار دانش‌آموزان صومعه‌سرا از استکبار جهانی

همزمان با روز ۱۳ آبان،دانش‌آموزان صومعه‌سرایی با حضور در تجمعات این روز با مشت‌های گره‌کرده نسبت به استکبار جهانی اعلام انزجار کردند.

خبرگزاری شبستان_صومعه‌سرا، مائده فلاحتکارضیابری: امروز، پنج‌شنبه( ۱۳آبان) دانش‌آموزان و مردم شهیدپرور و انقلابی صومعه‌سرا نشان دادند که به‌پا می‌خیزیم تا دنیا بداند گام‌های استوار ما در برابر دشمنان استوارتر از قبل برای اعتلای انقلاب و نظام حرکت می‌کند.

 

هرچند این روز با تعطیلی پنج‌شنبه دانش‌آموزان مصادف بود، اما حضور دانش‌آموزان همراه با والدین و مربیان در مراسم‌های ۱۳ آبان نماد انقلاب دوستی و اعلام نفرت از دشمن قسم خورده یعنی آمریکا و اسراییل است.

 

مردم صومعه‌سرا امروز همچون سراسر کشور در تجمعات ۱۳ آبان که در سطح مساجد شهرستان برگزار شد، شرکت کرده و ضمن گرامیداشت این روز بزرگ، با ادای احترام به ارواح طیبه شهدای دانشجوی پیرو خط امام و شهدای دانش‌آموز، بر حمایت همه‌جانبه از آرمان‌های انقلاب اسلامی تاکید کرده و آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب را گرامی داشتند.

 

امروز در کنار دانش‌آموزان صومعه‌سرایی، مرد و زن غیور این دیار وارد صحنه شدند تا اعلام کنند؛ مشت‌های گره کرده‌شان در ۱۳ آبان، روایت استکبارستیزی‌شان در طول انقلاب است. این روزها که با توطئه ها و نیرنگ های مختلف، اوج خبیث بودن و شیطنت های آمریکا را شاهد هستیم؛ همه آمدند تا بگویند سیزده آبان زنده است و مردم در صحنه هستند.

 

 

«حسین بالو» در این راستا به خبرنگار شبستان اظهار کرد: ۱۳ آبان یادآور عظمت، استواری و شجاعت جوانان، نوجوانان و دانش‌آموزان و دانشجویان این مرز و بوم است که صف به صف در کنار یکدیگر ایستادند و دیوارهای پوشالی و سست استکبار را بر سرشان ویران ساختند و درفش شجاعت را بر بام آن افراشتند.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا افزود: این روز تاریخی که سالروز سه رویداد تاثیرگذار و تعیین کننده در جریان و بستر تاریخی انقلاب اسلامی یعنی تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه به علت مخالفت با لایحه ننگین کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳، شهادت دانش آموزان مظلوم و بی‌دفاع به دست رژیم پهلوی در سال ۱۳۵۷و همچنین تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ است از حماسه های فراموش ناشدنی مردم و فرزندان غیور این مرز و بوم الهی و آسمانی است.

 

وی با بیان اینکه ۱۳ آبان نماد هویت مردم ایران در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار است گفت: امروز روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده است و مردم ایران همواره درصحنه بودند و اثبات کردند دشمنی‌ها انسجام و وحدت بین مردم را بیشتر خواهد کرد ازاین‌رو آمریکا هیچ ضربه‌ای نمی‌تواند بر ما وارد کند.

 

بالو تصریح کرد: نباید فراموش کرد که انقلاب به دست همین دانش‌آموزان و دانشجویان رقم خورد بنابراین امروز نیز با همان تأثیرپذیری دوران انقلاب و با هوشیاری خود از کیان ارزش‌های انقلابی دفاع می‌کنند.

 

«جهابخش آرمان» با گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان اظهار کرد: بی گمان، دانش آموزان آگاه و رشید ما در مبارزه با استکبار، همواره نقشی فعّال و فراموش ناشدنی ایفا کرده‌اند.

 

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا افزود: بی تردید حماسه ها، فداکاری ها و از خودگذشتگی هایی مثل حماسه دانش آموزان عزیز در ۱۳ آبان ۵۷ بود که پیروزی انقلاب اسلامی را تضمین کرد و سبب نابودی رژیم وابسته به آمریکا گردید.

 

وی گفت: هر چند قیام ۱۳ آبان، به شهادت عده زیادی از دانش آموزان انجامید، ولی آغازی شد برای قیامی گسترده تر که پس از اندک زمانی، کاخ ستم را درهم کوبید و طومار سیاه دودمان پهلوی را در آتش خشم ملت فروبرد و آن را به زباله دان تاریخ سپرد.

 

آرمان خاطرنشان کرد: این روز باشکوه بدین سبب روز «دانش‌آموز» نامیده شد، تا خاطره فرزندان دلیر انقلاب برای همیشه جاودان بماند و درسی فراموش ناشدنی برای تمام دانش‌آموزان در سراسر گیتی باشد که با ابرقدرت های چپاول گر به مبارزه بی امان بپردازند و عزّت را بر زندگی ذلت بار ترجیح دهند.

 

شعارهای پی‌درپی دانش‌آموزان و مسئولان علیه استکبار جهانی و قرائت قطع نامه ۱۳ آبان امروز انجام گرفت تا بار دیگر برگی زرین در افتخارات مردم این شهرستان ثبت شود.

کد خبر 1112870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha