تضعیف ملت ها و ایجاد وابستگی راهبرد اصلی آمریکا برای سلطه گری است

حجت الاسلام میر تاج الدینی گفت: راهبرد اصلی استکبار برای سلطه این است که ملت ها را ضعیف نگه دارند تا آنها را وابسته خود کنند، این راهبرد اصلی آمریکاست ولی شیوه ها در هر زمانی فرق می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید محمدرضا میرتاج الدینی» در اجتماع ضد استکباری یوم الله ۱۳ آبان که امروز (پنجشنبه ۱۳ آبان) در گلزار شهدای قزوین برگزار شد، بیان کرد: ۱۳ آبان مصادف با سه حادثه ماندگار تاریخی است که در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷دانش آموزان به راهپیمایی مردم انقلابی پیوستند و رژیم طاغوتی آن کشتار دانش آموزان و دانشجویان را رقم زد که خون پاک این شهدا بود که ریشه های رژیم ستم شاهی را خشکاند.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸حرکت تاریخی دانشجویان پیرو خط امام (ره) رخ داد که عده ای از دانشجویان انقلابی پیرو ولایت و خط امام، گردهم آمده و حرکت کرده و لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند و از آن زمان آخرین سیطره ها و نفوذ آمریکا در ایران قطع شد.

 

وی عنوان کرد: در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ هم امام خمینی (ره)، امام امت و مرجع عالیقدر را به ترکیه تبعید کردند و این حادثه بعد از قیام امام علیه کاپیتولاسیون رژیم طاغوت بود که این لایحه مصونیت قضایی آمریکایی را در ایران تضمین می کرد.

 

حجت الاسلام میر تاج الدینی افزود: امام خمینی ۱۴ سال در تبعید بود و آنها می خوستند رهبر این امت را از ملت بگیرند تا حکومت شان را دائمی کنند ولی چاره اندیشی خدا بالاتر از این بود و بعد از ۱۴ سال امام برگشت و این انقلاب و نهضت عظیم در کشور ما پیروز شد و الان بعد از ۴۲ سال با عظمت همان مسیر ادامه دارد.

 

وی تصریح کرد: راهبرد اصلی استکبار همین است که ملت ها را ضعیف نگه دارند تا آنها را وابسته خود کنند، این راهبرد اصلی آمریکاست ولی شیوه ها در هر زمانی فرق می کند الان شیوه آمریکا برای برخورد با کشور ما برای سلطه تفاوت کرده است الان می خواهند ما را با تحریم ها و فشارهای اقتصادی و مانع شدن از پیشرفت ملت ضعیف کنند.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آنها با مذاکرات هسته ای خواستند قدرت هسته ای را از ما بگیرند و تا اندازه ای هم جلو آمدند، ولی ملت ما ایستادند، روز گذشته با مسئولان هسته ای صحبت می کردیم، بیان می کردند در چند مدتی که به مسیر خود برگشتیم میزان ذخایر اورانیوم غنی شده ما افزایش داشته است.  

 

وی اعلام کرد: این دانش غنی سازی اورانیوم و چرخه هسته ای سوخت اتمی، بومی شده و راه ما هم مشخص است، اگر تحریم ها را بردارند ما هم به تعهدات برجامی برمی گردیم البته با توجه به منافع ملت و آزادسازی ارز های بلوکه شده در بانک ها خارجی قدم نخست است.

 

حجت الاسلام میر تاج الدینی توضیح داد: دشمن در حادثه اخیر آخرین زورآزمایی را داشت و دزدان دریایی را به کمک خود آورد تا نفتکش ما را بدزدند ولی درود بر دلاورمردان نیروی دریایی سپاه که این کشتی را نجات دادند و در مسیر که ناوگان آمریکایی خواست جلوی آنها را بگیرد، محکم ایستادند و این همان اقتدار در عرصه های مختلف است.

 

وی گفت: در بحث برجام راستی آزمایی کامل را مورد توجه داریم یعنی بدانیم تحریم ها برطرف شده و منافع ملت را از همه جهات باید مسئولان در نظر بگیرند و مسیر قدم به قدم را پیش می بریم.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: راه مبارزه با استکبار راه روشنی است، راهبرد آنها تضعیف و وابسته کردن ماست و راه نخست ایجاد امیدواری در میان مردم است

 

وی با اشاره به پیشرفت ایران در عرصه های مختلف اظهار کرد: ایران از قدرت های موشکی جهان و اولین قدرت موشکی منطقه است و جایی که خط قرمز بوده و هیچگونه صحبت و مذاکره درباره آن وجود ندارد و نخواهد داشت، دشمن به دنبال این است بعد از هسته ای برجام موشکی و منطقه ای را بیاورد زیرا اینها برای ملت ما قدرت آفرین است استکبار وقتی بر ملتی حاکم می شود که آن ملت و کشور اقتدار نداشته باشد.

 

حجت الاسلام میرتاج الدینی اضافه کرد: راه دوم خدمت بیشتر به مردم است تا رضایت مردم به دست آید و تحکیم وحدت و همگرایی در میان مردم اقدام دیگر در مقابله با آمریکا است.

 

وی خاطر نشان کرد: تثبیت شرایط اقتصادی یکی از برنامه ها اصلی است که دنبال می شود یکی از برنامه های مجلس و دولت همفکری برای این است که بحث کسری بودجه را حل کند و برنامه های متعددی برای عبور از این مرحله داریم تا مسائل اقتصادی را طوری مدیریت کنیم که مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حوزه های موشکی و هوافضا توانسته ای پیشرفت کنیم و اگر در مسائل اقتصادی و صنعتی هم همان شیوه و رویکرد را آوریم امکان پیشرفت و موفقیت وجود دارد و با تبعیت از رهبری ان شاالله به پیشرفت در این حوزه ها هم می رسیم.

 

کد خبر 1112874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha