سکوت در مقابل نظام استکباری، حماقت است/ ملت ایران ذلت نمی پذیرد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به توطئه های نظام استکباری در دوران انقلاب اسلامی، سکوت در مقابل استکبار را حماقت خواند و گفت: ملت ایران هیچگاه زیر بار تجاوزگری و ذلت نمی رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری» امروز پنج شنبه (13 آبان) در اجتماع استکبار ستیزی مردم بجنورد در محل میدان شهید به دلایل نامگذاری سیزدهم آبان ماه به نام روز ملی مبارزه با اسکتبار جهانی اشاره کرد و گفت: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 1343، شهادت دانش آموزان در دانشگاه تهران در سال 57 در مبارزه با نظام استبدادی و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام، سه حادثه مهم و تاریخی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: هر سه حادثه با مبارزه مردم با نظام استکباری و استکبار ستیزی جهانی مرتبط بوده و حتی امروز هم با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب، این حرکت استکبارستیزی ادامه دارد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در تبیین چرایی و اهمیت مبارزه با استکبار به  آیات قرآنی اشاره کرد و با بیان اینکه مبارزه با زیاده خواهان دستور قرآن است، افزود: در قرآن کریم تأکید شده آنقدر باید با نظام استکباری جنگید تا دست از فتنه بردارند.

 

امام جمعه بجنورد، مبارزه با استکبار را از توصیه های سنت و عقل هم نام برد و با تأکید بر اینکه نظام ما اهل جنگ و درگیری نیست، تصریح کرد: اما اگر کسی بخواهد با ما وارد جنگ شود، با همه توان مقابله می کنیم.

 

حجت الاسلام نوری از جمله فتنه های دشمن را اعزام ژنرال هایزر به ایران برای نابودی انقلاب، کودتای نوژه و شهادت 17 هزار ایرانی از سوی سازمان مجاهدین خلق در طول انقلاب نام برد و گفت: سکوت در مقابل این نظام زیاده خواه، حماقت و خیانت است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، شهادت دانشمندان هسته ای، پرورش گروه های تکفیری و داعش در منطقه، تحریم های سنگین علیه ایران، راه اندازی جنگ تحمیلی و ساخت سلاح های شیمیایی برای بمباران شهرهایی همچون سردشت توسط عراق و شهادت سردار سلیمانی که به عنوان سرمایه ای برای مردم و نظام بود، از دیگر فتنه های دشمنان علیه ما بوده است.

 

امام جمعه بجنورد، فتنه جدید استکبار را دزدی دریایی اخیر نام برد و افزود: آمریکا یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را به سوی مقصدی نامعلوم هدایت می کرد اما همزمان دلاورمردان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات ویژه بر روی عرشه نفتکش، آن را به تصرف خود درآوردند و آن را به سوی آب های سرزمینی ایران هدایت کردند.

 

حجت الاسلام نوری در پایان اظهارامیدواری کرد به زودی دست آمریکا و استکبار جهانی از منطقه کوتاه شود و تأکید کرد: ملت ایران برای تحقق این مهم از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کند و همچنان در مقابل تجاوزگری های استکبار مبارزه می کند.

 

این مراسم با قرائت قطعنامه پایانی و تأیید حاضران و همچنین آتش زدن نماد استکبار پایان یافت.

کد خبر 1112887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha