شناسایی هویت ۴ شهید دفاع مقدس استان مازندران

سردار ملکی گفت: هویت پیکر ۴ شهید گمنام تدفین شده در شهرهای قائم شهر، بابل، کردکوی و موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شناسایی شده است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌سردار «عبدالله ملکی»امروز(۱۳آبان) مصادف با روز استکبار ستیزی در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس استان مازندران به ویژه شهدای دانش آموز، از شناسایی هویت پیکر مطهر 4 شهید گمنام دفاع مقدس از طریق  DNAخبر داد و اظهار کرد: طی اعلام مرکز تحقیقات ژنتیک نور، هویت پیکر 4 شهید گمنام تدفین شده در شهرهای قائم شهر، بابل، کردکوی و  موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شناسایی شده است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه شهید تدفین شده در حوزه علمیه شهرستان قائم شهر 18 ساله و از شهدای استان اصفهان است، ادامه داد: این شهید در عملیات رمضان منطقه شرق بصره به شهادت رسید و در 26 شهریور 1397 در این مکان خاکسپاری شده است.

 

سردار ملکی تصریح کرد: همچنین هویت پیکر مطهر شهید گمنام آرمیده در دانشگاه آزاد بابل شناسایی شد و متعلق به شهید «محمدحسن درویش پسند» اهل شهرستان بهبهان است.
 

 

وی اضافه کرد: پیکر مطهر این شهید که در عملیات خیبر منطقه عملیاتی هورالعظیم به شهادت رسید در سال 92 در این دانشگاه خاکسپاری شده است.

 

سردار ملکی از شناسایی پیکر مطهر 2 شهید مازندرانی خبر داد و افزود: پیکر یکی از شهدا که بسیجی و اهل سوادکوه است، همراه 2 شهید گمنام دیگر، 29 آذر 91 در سه راهی پارک کردکوی تدفین شده است.

 

وی اضافه کرد: مشخصات این شهید و شهید تدفین شده در حوزه علمیه قائم شهر، پس از اطلاع رسانی به خانواده، به اطلاع عموم مردم نیز خواهد رسید.

 

سردار ملکی درباره فرآیند شناسایی پیکر مطهر شهید «جمال محمدشاهی» یادآورشد: پیکر مطهر شهید «جمال محمدشاهی» از شهدای بخش رینه آمل که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران تدفین شده بود نیز شناسایی شد و روز گذشته خانواده این شهید در مراسمی بر مزار شهیدشان حضور پیدا کردند.

 

وی اضافه کرد: شهید «جمال محمدشاهی» چهارمین شهید شناسایی شده از ۹ شهید آرمیده در باغ موزه دفاع مقدس تهران است.

کد خبر 1112891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha