تداوم استکبار ستیزی در گرو خدمت به مردم است

حبیبی تداوم استکبارستیزی را در گرو خدمت به مردم دانست و گفت: امروز مصادیق عملی استکبار ستیزی مبارزه با فساد، تبعیض، بی عدالتی و کمک به حوزه اقتصاد و مباحث فرهنگ جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، « حسن حبیبی »  در مراسم ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که امروز (پنج شنبه، ۱۳ آبان) در مسجد جامع شهرستان لنگرود برگزار شد، گفت: حماسه ۱۳ آبان سه رویداد مهم در انقلاب اسلامی است که این حرکت ها شتاب خوبی به نهضت  و قیام حضرت امام( ره)  بخشید.

 


مسئول بسیج اقشار و متخصصین استان گیلان با بیان اینکه جرقه نهضت امام در ۱۳ آبان سال ۴۳  آغاز شد و حضرت امام آشکارا موازین خود را در مخالفت با رژیم پهلوی آغاز کردند، افزود: ایران آن روز حیات خلوت آمریکا بود و بیش از ۷۰۰ هزار مستشار آمریکایی در تعیین سرنوشت ایران آن روز نقش داشتند و نیروی دریایی آن روز سالانه بیش از ۲۹ درصد بودجه عمومی کشور را صرف خرید تسهیلات نظامی می کرد و در آن مقطع هر جایی که منافع غرب به خطر می افتاد از دو کشور در خاورمیانه انتظار ویژه داشتند.

 

حبیبی ادامه داد: در چنین شرایطی ایران پا به عرصه ظهور گذاشت و در آن مقطع که جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود، امام با نهضت اسلامی بر مبنای تعالیم هستی بخش اسلام و همچنین با شعار نه غربی نه شرقی یک گفتمان جدیدی را در عرصه بین المللی ایجاد کرد.

 

وی با بیان اینکه اوج خصومت دشمنان و استکبار در پیروزی انقلاب وجود داشته و جمهوری اسلامی هدف بنیادهای فکری غرب قرار گرفته است، خاطرنشان کرد:  امروز هم همین نگاه را دارند و پیش بینی می کنند چالش اساسی غرب در ۲۰۵۰ بر جهان اسلام خواهد بود و عمده فشارها و تحریم ها را دنبال می کنند.

 

مسئول بسیج اقشار و متخصصین استان گیلان با اشاره به اینکه امروز خیلی ها تاریخ را تحریف می کنند، اذعان کرد: معتقد هستند عمده مشکلات جمهوری اسلامی ایران بعد از تسخیر سفارت آمریکا در ایران بود اما اینگونه نیست و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما شاهد قطعنامه ای شدید در مجلس سنای آمریکا بودیم و امروز انقلاب اسلامی ایران در طی ۴۲ سال گذشته آنقدر قدرتمند است که ایالات متحده آمریکا و هم پیمانانش بسیار تضعیف شدند و جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت و جایگاه بسیار ارزشمندی در منطقه برخوردار است و امروز هیچ منازعاتی با چراغ سبز ایران عزیز در منطقه حل نمی شود.

 

 

وی تداوم استکبار ستیزی را در گرو خدمت به مردم دانست و خاطرنشان کرد: ما در انتخابات گذشته با وجود همه مشکلات و سختی ها مشارکت بالایی در بعضی از شهرستان ها داشتیم و  تداوم استکبار ستیزی در حوزه گام دوم انقلاب، کسب علم و فناوری است که دانش آموزان و دانشجویان باید در این حوزه تلاش کنند.

 

حبیبی به برخی از ظرفیت های اقتصادی بالقوه ایران اسلامی اشاره و تصریح کرد: مهم ترین دستاوردها، نیروهای جوان و تحصیلکرده ما هستند که از جمعیت بیش از ۸۰ میلیونی، ۴۵ درصد جمعیت بین سن ۱۶ تا ۴۵ سال هستند و موقعیت ویژه ای برای ایران است.

 

وی با بیان اینکه ما از لحاظ منابع انرژی رتبه دوم گاز جهان و رتبه ۴ نفت جهان هستیم، افزود: از لحاظ زیرساخت و حمل و نقل و ترانزیت از موقعیت ویژه‌ای برخورداریم، بیش از ۲۱ جاده بین المللی، پنج خط ریلی بین المللی، ۱۱ بندر تجاری کوچک و بزرگ، ۱۵ کشور همسایه و در حوزه گردشگری هم ایران جزو ۱۵ کشور دارای آب و هوای متنوع جهان است.

 

حبیبی با اشاره به موانع موجود در حوزه اقتصادی و اینکه یکی از برنامه ریزی‌های غلط  کارگزاران در ادوار یکصد ساله گذشته مبنی بر خام فروشی نفت بود، اظهار کرد: امیدواریم با همراهی مردم در دولت انقلابی دکتر رئیسی که فضای جدیدی را ایجاد کرد و امروز مصادیق عملی استکبارستیزی مبارزه با فساد، تبعیض، بی عدالتی و کمک به حوزه اقتصاد و مباحث فرهنگ جامعه است. پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی شانگهای، پیوستن به اتحادیه اوراسیا که ظرفیت بالقوه ای برای کشور ایجاد می کند.

 

کد خبر 1112937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha