باید در برابر استکبار  با اقتدار ایستادگی کرد

معاون فرهنگی قوه قضائیه به رفتارهای استکبار و تشبیه آن به حیوانات وحشی اشاره کرد و گفت: در برابر استکبار باید با اقتدار ایستادگی کرد تا از طرح و برنامه های خود عقب نشینی کند که نمونه این موضوع اقتدار سپاهیان در برابر نیروی‌های رزمی استکبار بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «هادی صادقی» امروز در تجمع مردم شهر یاسوج که به مناسبت ۱۳ آبان صورت گرفت، با بیان اینکه در خطه شهید پرور، عشایر غیور، مردم همیشه در صحنه زاگرس نشین کهگیلویه و بویراحمد حضور یافته و این حضور باعث افتخار است، اظهار کرد: این روز به یاد ۱۳ آبان ماه، شهدای دانش آموز و شکست شاخ استکبار توسط امام راحل و به نام روز ملی استکبار ستیزی نام گذاری شده و در این روز امام امت از ایران به مدت ۱۴ سال تبعید شد. 

 

معاون فرهنگی قوه قضائیه به شهادت دانش آموزان در ۱۳ آبان ماه سال ۵۷ توسط رژیم پهلوی اشاره کرد و گفت: دانشجویانی که پیرو مکتب امام راحل بودند لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر و ابهت پوشالی این کشور را در هم شکستند.

 

وی با اشاره به رشادت های ملت ایران و نیروهای مسلح و سپاه در برابر استکبار، ادامه داد: غیور مردان سپاه پاسداران با صیانت از سرمایه های ملی در دریاهای بین المللی بار دیگر خوش درخشیدند و در برابر مستکبران و آمریکا از خود اقتدار نشان دادند.

 

حجت الاسلام صادقی به رفتارهای استکبار و تشبیه آن به حیوانات وحشی اشاره کرد و افزود: در برابر استکبار باید با اقتدار ایستادگی کرد تا از طرح و برنامه های خود عقب نشینی کند که نمونه این موضوع اقتدار سپاهیان در برابر نیروی‌های رزمی استکبار بود که باعث عقب نشینی آنها شد.

 

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به حمله موشکی به پایگاه عین الاسد برای مبارزه با استبکار جهت ایستادگی در برابر استبکار، یادآور شد: کسانی در عرصه سیاست به مذاکره برای حل مشکلات اشاره می کنند و از فواید مذاکره می گویند، در مذاکره مفصل چند ساله گذشته تجربه های کسب شد، رهبر انقلاب به این مذاکرات خوشبین نبودند، اما هرچند برجام به ثمر نشست که ماحصل آن بعد از پنج سال تحریم ها برداشته نشد و بیشتر شد؛ این موضوع نشات گرفته از نگاه به بیرون و امید به کدخدا برای بهبود اوضاع اقتصادی بود، اما وضعیت اقتصادی مردم تغییری نکرد.

 

وی به تفکر لیبرال و تلاش برای باز کردن باب مذاکره اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب فرمود: «مذاکره با استبکار به دلیل روحیه سلطه طلبانه، روحیه گرگ گونه آنها، منفعت طلب بودن و روحیه تحمیلی زیان ده است و تنها خاصیت مذاکره تجربه اندوزی مانند بی نتیجه بودن برجام بود».

 

حجت الاسلام صادقی به شکست تجربه برجام برای مذاکره اشاره کرد و گفت:  نمونه مذاکرات در کشورهایی مانند مصر در جریان کمپ دیوید نتیجه ضعف و عدم حل مشکلات اقتصادی بود، عراق، افغانستان با آمریکا مذاکره داشته اما در امنیت، اقتصاد در فقر و بیکاری هستند.
 

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به ایجاد پایگاه های آمریکایی و تغییر سیاست ها در برخی کشورهای منطقه و تضعیف استقلال آنها برای بهبود وضعیت اقتصادی آن کشورها، افزود: عده ای مذاکره را راه حلی برای رفع جنگ می دانند، اما عراق و افغانستان با وجود مذاکرات گذشته امینت مردم آنها دچار خدشه شد.

 

وی به بیانی از امام راحل مبنی بر اینکه «مثل آمریکا و ایران در بیان امام مثل گرگ و میش است»، اظهار کرد: آمریکا ایران را از داشتن موشک محروم می داند اما این کشور خود صاحب انواع سلاح های اتمی است.

 

حجت الاسلام صادقی ضعف و شکست ابهت و اقتدار ایران را از آثار مذاکرات دانست و گفت: مذاکره با آمریکا در نگاه آنها نباید یکسان باشد و تنها موضوعاتی یکسان خواهد بود که باعث امتیاز ایران به آن کشور باشد مانند موضوع مذاکرات موشکی، عمق راهبردی ایران در منطقه، مقوله های حقوق بشری را به مذاکره دعوت می کنند تا در این مذاکرات ایران گام به گام در ارزش های چون اقتدار، امنیت، ولایت، نفوذ منطقه ای و قدرت دفاعی عقب نشینی شود.

 

معاون فرهنگی قوه قضائیه از دیگر اشکالات مذاکرات را نفوذ دانست و گفت: برخی تصور می کنند امضای جان کری تضمین می‌کند، اما معاهدات و قرارداد برجام را نقض و به صورت یک طرفه خارج می شوند.

 

وی موضوع اقتدار را لازمه مذاکره دانست و افزود: یکی از مراجع تقلید در دیدار با یکی از سران نظام موضوعی تحت عنوان توصیه حقیر این است که با تمام کشورهای دنیا با عزت و اقتدار رابطه داشت باشیم، اما برخی این موضوع را به انحراف کشاندند و وی را طرف دار مذاکرات لقب دادند، در صورتی که وی به موضوع عزت و اقتدار همان موضوعی که رهبر انقلاب تاکید داشتند اشاره کرد.

 

حجت الاسلام صادقی گفت: عده ای با بهره برداری ها به دنبال اهداف و برنامه های دیگری بودند و عده ای دیگر اهانت آمیز و نامناسب قلم زدند که در هیچ شرایطی نباید به مقام مرجع عالی شیعه جسارتی شود. این مرجع تقلید همراه امام و رهبری بودند.

کد خبر 1112954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha