تاکید آیت‌الله نوری همدانی بر اهمیت حفظ محیط زیست

آیت‌الله نوری همدانی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه زندگی همه موجودات وابسته به محیط زیست سالم است بر اهمیت حفظ محیط زیست تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله نوری همدانی امروز(پنج شنبه۱۳ آبان)در دیدار علی سلاجقه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست با تاکید بر اهمیت حفظ محیط زیست گفت: انسان باید در محیطی زندگی کند که از هر لحاظ سالم باشد. زندگی سالم حق همه انسان‌ها است.

 

وی ادامه داد: علاوه بر انسان‌ها زندگی همه موجودات وابسته به آن می‌باشد از این رو مسئله محیط زیست و حفاظت از آن مسئله بسیار مهمی است و این خدمتی که شما در ارتباط با محیط زیست به عهده گرفته‌اید بسیار ارزشمند است.

 

این مرجع تقلید با اشاره به آلودگی‌های کارخانه‌ها تصریح کرد: متأسفانه آلودگی‌های ایجاد شده توسط کارخانه‌هایی که اطراف و داخل شهرها قرار گرفته‌اند سبب آسیب جدی به محیط زیست شده است. لذا باید برای این کارخانه‌ها فکری کرد تا از آلودگی هوا جلوگیری شود.

 

آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد: در گذشته درختان و جنگل‌ها اثرات محیطی خوبی داشته‌اند اما امروز جنگل‌ها در پی ساخت و سازهای بی رویه از بین رفته است.

 

این مرجع تقلید گفت: مسئله مهم دیگر زباله‌ها و تولید آن است. زباله‌ها و تولید آن اثر مخربی برای محیط زیست به همراه داشته است و حتی سبب از بین رفتن مراتع و جنگل‌ها و آلودگی دریاها شده است. باید برای بازیافت زباله‌ها فکری کرد و نباید اجازه دهیم محیط زیست آلوده شود.

 

علی سلاجقه نیز در این دیدار گفت: در مناسبات بین المللی مسائل زیست محیطی و تغییر اقلیم به تدریج جای برخی مسائل مهم جهانی مانند هسته ای را می گیرد و هرسال اهمیت آن بیشتر می شود.

 

معاون رییس جمهور افزود: سازمان حفاظت محیط زیست در مباحث مدیریتی کلان کشور و به ویژه محیط زیست، نیاز زیادی به رهنمودهای علمای حوزه علمیه دارد.

 

وی با بیان اینکه کمبود بارش و کم آبی یکی از معضلات امروز کشور است گفت: موضوع محیط زیست دارای ارزش و امنیت حیاتی است و لازم است تا مردم نسبت به حفظ محیط زندگی خود توجه لازم را داشته باشند.

کد خبر 1112988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha