تملیک یکی از مهمترین موانع تولید در سطح استان است

هاشمی تملیک را یکی از مهمترین موانع تولید در سطح استان سمنان اعلام کردوگفت: هم اکنون ۵۸ کارخانه در تملک بانک‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سید«محمد رضا هاشمی» در شورای اداری سمنان با حضور رئیس جمهور با بیان اینکه دغدغه‌های استان به صورت حضوری و طی جلسات متعدد عنوان شده است و به محضر ریاست جمهوری رسیده است، گفت: در نشست خبری، خبرهای خوب و خوشی از زبان ریاست محترم جمهوری به مردم داده می‌شود.

 

استاندار سمنان با اشاره به اینکه بر اساس نیازها و استعدادها، برای استان طرح‌ها پیش بینی شده است اظهار امیدواری کرد: ظرح ها تصویب شود.

 

وی اولویت اول استان سمنان را بحث آب عنوان کردوافزود: اظهار داشت: در حوزه تأمین آب، سد فینسک برای تأمین آب سه شهرستان سمنان، مهدیشهر و سرخه در نظر گرفته شده است.

 

هاشمی گفت: برای پروژه انتقال آب قطری، تاکنون 47 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که با اجرای کمتر از یک کیلومتر دیگر، این طرح به نتیجه می‌رسد.

 

استاندار سمنان با بیان اینکه بحث آبرسانی به گرمسار و دامغان نیز مورد توجه قرار دارد، افزود: ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان وجود دارد که کمتر از ۳۵ هزار هکتار تحت کشت گلخانه‌ای و سیستم‌های آبیاری نوین قرار دارد که باید تقویت و توسعه داده شود.

 

وی از وجود یک هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی در استان سمنان خبردادوافزود: از این تعداد۱۲۰۰ واحد آن در ۱۹ شهرک صنعتی مستقر است وتنها ۵۶ واحد صنعتی استان در حال حاضر به صورت ۱۰۰ درصدی ظرفیت فعالیت دارند.

 

هاشمی تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد از واحدهای صنعتی کمتر از ۳۰ درصد ظرفیت خود را فعال کردند.

 

استاندار سمنان  با بیان اینکه ۱۴۷ واحد صنعتی به علت فرسودگی ماشین آلات، کمبود نقدینگی و تملک بانک‌ها، تعطیل هستند، افزود: ۵۸ واحد صنعتی در استان سمنان با سه هزار و ۸۰۰ اشتغال در تملک بانک‌ها قرار دارد.

کد خبر 1113019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha