دانش آموزان باید به سلاح بصیرت و سواد رسانه ای مجهز باشند

حجت الاسلام محمدی لائینی ضمن تاکید بر ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با بیانیه گام دوم انقلاب گفت:دانش آموزان برای توسعه و پیشرفت کشور و عرض اندام در برابر استکبار جهانی باید به سلاح بصیرت و سواد رسانه ای مجهز باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستاناز ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» عصر امروز(۱۳آبان) در نشست صمیمی با «پیمان باباگل زاده» مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان مازندران و دانش آموزان دختر عضو این اتحادیه در استان که همزمان با روز دانش‌آموز، چهل و دومین سالگرد تشکیل انجمن دانش‌آموزی و سالگرد تبعید امام راحل انجام شد، بیان کرد: در مجموع این روز با نام روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده که آن را گرامی می‌داریم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: مراسم اربعین افتخار مازندران و ایران اسلامی ما علامه ذوالفنون «حسن زاده آملی» روز گذشته در بابل، امروز در آمل و فردا در مصلی ساری برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی یادآور شد: دشمنان ما آمریکا در رابطه با انقلاب اسلامی باید بداند که انقلاب ما یک مکتب و فرهنگ‌ بوده و اسلام ناب را در خود دارد، استکبار جهانی از گسترش سرزمینی اسلامی عدالت‌محور نگران است و تاب اینکه این مسیر که راهی عاشورایی است هموار شود و به دنیا صادر شود را ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: بنا بر فرموده رهبری، بسیج مستضعفین برای همه جهان است و این موج گسترش پیدا میکند اگر آمریکا فکر کند ایران کاری با دنیای بیرون ندارد همه تحریم‌ها را برداشته و کاری با ما ندارد.

 

وی عنوان کرد: گسترش نسلی یعنی ادامه راهی که نسل گذشته در پیش گرفتند با همان تفکر، راه، خواسته، انگیزه و نیت‌های انقلابی که بزرگان این دانش آموز در پیش گرفتند.

 

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: همانطور که فرهنگ بی‌حجاب‌ها و بدحجاب‌ها نسل به نسل به جلو میرود اینجا فرهنگ دین‌داران هم گسترش پیدا می‌کند، از گسترش نور چه در بعد سرزمینی و چه نسلی دشمن به شدت نگران است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اینکه دستاورد پیغمبر (ص) در مجموع دست چه کسانی بود، ادامه داد: حضرت علی (ع)، بنی امیه و بنی عباس و غیره بود، این اسلام که دست به دست چرخید اینچنین ادامه پیدا کرد اگر دست اهلش بود چه می‌شد! پس وظیفه ما سنگین است انقلاب را باید به دست حضرت مهدی (عج) بدهیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: امروز فضای مجازی مجموعه ای تاثیرگذار است همچون مجموعه سازمان دانش‌آموزی که اقدامات خوبی دارد، ما والدین دینداری داریم که چادر حضرت زهرا (س) که یادگار ۱۴۰۰ سال پیش است به فرزندانشان انتقال می‌دهند.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز دشمن یک سری مانکن‌های خیابانی استخدام می کند تا در شهر بگردند، همچون تشکیلاتی که متکدیان را مدیریت می کند و به همه آن‌ها دستمزد می‌دهند، ولی ما هنوز خانواده‌های زیاد دیندار متدین داریم، تازه اگر هم تنها باشیم نگران نیستیم، چادری‌ها باید با افتخار و شجاعت حجابش را حفظ کند.


وی با بیان اینکه بدانیم که برد و عاقبت برای ما است، تاکید کرد: ما باید کار کنیم، باید آسیب‌شناسی درستی از مدارس داشته و به‌دنبال اصلاح برویم، چیزی که برای مقام معظم رهبری مهم بود حتی از محتوای ۲۰۳۰ (در کلاس درس برای آمریکا سرباز تربیت کردن) این بود که چرا به اسناد بالادستی خودمان توجه نکنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی عنوان کرد: مطالبات جدی ما باید اینها باشد، رئیس جمهور وقت به تازگی آمده و عده ای که تا دیروز مطالبات را سرکوب می‌کردند مطالبه‌گری تمرکز کردند تا این دولت ولایی مردمی را تحت فشار قرار دهند، کسانی که هشت سال گذشته فساد کردند شاه دزد هستند و باید پای میز محاکمه کشیده شوند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران اذعان کرد: رئیس جمهور قبلی به صراحت می گفت در بورس سرمایه‌گذاری کنید نتیجه‌اش را هم دیدیم، مشکلات نرخ دلار و ارز، فروش دام‌های مولد توسط دامداران و غیره نتیجه مال رعیت خوری عده‌ای است.

 

این مسئول گفت: خداوند از دو مادر حرف میزند، یک مادر و یک نامادری! مریم و آسیه، این دو بانو در نهایت پاکی، ایمان و قداست به تربیت نسل پرداختند، حواسمان باشد انجمن های مردم نهاد مبلغ فرهنگی داشته باشیم، یک شرکت آمریکایی آمده در عراق بیش از هزار و ۹۰۰ سازمان مردم‌نهاد تشکیل داده، چرا ما نتوانیم، مشاورانی با آموزه‌های علمی و دینی از جامعه لازم است، سواد و بصیرت رسانه‌ای نیز ضرورت دارد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ضمن تاکید بر ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با بیانیه گام دوم انقلاب گفت:دانش آموزان برای توسعه و پیشرفت کشور و عرض اندام در برابر استکبار جهانی  باید به سلاح بصیرت و سواد رسانه ای مجهز باشند.

کد خبر 1113062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha