جوانان و نوجوانان هدف اصلی تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام/مرگ برآمریکا ریشه قرآنی دارد

حجت الاسلام بابائیان با اشاره به اینکه دشمن تلاش دارد جوانان را نسلی بی اعتقاد به موازین دینی و سست عنصر تبدیل کند، گفت: جوانان و نوجوانان ایرانی امید تحول ملت‌های جهان هستند که توقع می رود با الگوگیری از شهدا وتقوا پیشه گی در برابر استکبار بایستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین«عباس بابائیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری، واقعه تاریخی 13 آبان را آبستن حوادث مختلف سیاسی دانست و اظهار کرد: 13 آبان سالروز شهادت دانش آموزان کشور به دست رژیم دژخیمان پهلوی، سالروز تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیروان خط امام، سالروز مبارزه ملی با استکبار جهانی، سالروز تبعید امام است. آنچه در این روز باید تجلی پیدا کند مبارزه با استکبار جهانی است که باید مورد توجه نسل جوان و ملت مسلمان قرار گیرد.

 

امام جمعه شهر امیرکلا استان مازندران با اشاره به اینکه بسیار سوال می‌شود که شعار مرگ بر آمریکا  لعن و نفرین بر آمریکا است و وجاهت مبانی شرعی و فقهی دارد و آیا قران کریم با شعار مرگ بر آمریکا برای دیگران مخالفت دارد یا نه، افزود: قرآن نه تنها لعن و نفرین بر دشمنان را حق می‌داند بلکه صراحتا فریاد مرگ را روا داشته  و بر این موضوع تاکید نموده است.

 


وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که به طور مستقیم خداوند دروغ گویان و آنانی که نقشه شوم علیه حق جویان دارند را مورد لعن و نفرین قرار داده است، ادامه داد: خداوند در آیه‌ای مرگ را برای ناسپاسان، آنانی که از قدرت و پیشرفت مسلمانان خشمگین می‌شوند در نظر دارد، شعار مرگ بر آمریکا کمتر از این مواردی نیست که خداوند در قرآن مطرح کرده است. آموزه‌های قرآن برای ما درس است.

 


حجت‌الاسلام بابائیان در پاسخ به آنانی که می‌گویند چرا مرگ بر آمریکا سر می‌دهید ملت آمریکا چه گناهی کرده اند، گفت: شعار مرگ بر آمریکا مربوط به ملت ایران نیست بلکه این شعار جهانی است و بسیاری از کشورهای دنیا شعار مرگ بر آمریکا را بخاطر جنایت بی حد و اندازه آمریکا علیه ملت‌ها سر می‌دهند.

 


این مسئول اضافه کرد: این شعار علیه ملت امریکا نیست که زیر زنجیرهای امپراطوری خبری و رسانه‌ای استکبار و شعارهای دروغین آنها بی‌خبر از ظلم و جنایت دولتمردان خود در دنیا هستند مرگ بر آمریکا به منظور مرگ بر نظام سیاسی و سیاست‌هایی است که از سوی حکومت و دولت آمریکا در دنیا اعمال می‌شود.

 


امام جمعه امیرکلا با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا تجربه سال‌ها خیانت آمریکا علیه ملت مظلوم ایران از 28 مرداد تا کنون است، خاطرنشان کرد: دولتی که روح استکباری و خوی فرعونی آن بر کشورهای بسیاری سایه انداخته است و مردمی که در سیاست‌ها و ظلم‌های دولت خویش نقشی نداشته باشند مورد لعن و نفرین نخواهند بود.

 

این مسئول به جنایت‌هایی که آمریکا نسبت به نهضت عظیم اسلامی داشته است اشاره کرد و گفت: کودتای نوژه،عملیات طبس، راه اندازی جنگ تحمیلی، مسدود کردن دارایی‌های ایران، تهاجم فرهنگی علیه کشور ما، تحریم‌های متنوع اقتصادی علیه ایران، اختلال در نظام اسلامی، ترور و شهادت خیل عظیمی از ملت مسلمان، اختلال در روند سازندگی کشور از سری جنایات آمریکا محسوب می‌شود.

 


 حجت‌السلام بابائیان با تاکید براینکه مرگ بر آمریکا هشدار و بیدار باش جهت آگاهی در مقابل توطئه‌های دائمی آمریکا در قبال ملت مسلمان ایران اسلامی است، تصریح کرد: دوعلت تداوم شعار مرگ برآمریکا را رقم می‌زند، ابتدا اوج ظلم ستیزی ملت ایران است و دوم رسوایی آمریکا نشان داد مظهر خباثت در دنیا است که از هیچ نقشه و توطئه‌ای برای ضربه زدن به عمود خیمه استقلال ملت ایران فرو گذار نمی کند.

 

 

وی خطاب به نوجوانان و جوانان کشور گفت: یکی از موضوعاتی که در این ایام باید مورد توجه قرار گیرد این است که ترس و وحشت آمریکا از توان موشکی و نظامی  ایران نیست بلکه ترس او از اسلام ناب محمدی، ولایت و جوانان مومن و الگو شدن ایران اسلامی در دنیا است.

 


امام جمعه امیرکلا با تاکید براینکه دولت و مسئولان به جای اعتماد به آمریکا و اروپا به توانمندی های جوانان نخبه و مومن اتکا کنند، بیان کرد: دشمن به دنبال تغییر هویت دینی نوجوانان و جوانان است از باب اینکه حامی اصلی نظام اسلامی در دوران دفاع مقدس و بعد از آن جوانان بودند.

 

 

وی گفت: ترس و وحشت آمریکا از توان موشکی ایران نیست بلکه از جوانان و الگو شدن ایران اسلامی در دنیا است، دولت‌مردان به‌جای اتکا به آمریکا باید به جوانان نخبه اتکا کنند.

 

 

امام جمعه امیرکلا افزود: تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تربیت جوانان هوشیار، فداکار، ولایی و با انگیزه به‌عنوان افسران جنگ نرم است، جوانان ایرانی در تاریخ بشریت الگو و نمونه هستند و استکبار جهانی هم از این جوانان وحشت دارد، جوانان برای رقم زدن سعادت خود و انقلاب باید از شهیدان فهمیده، حججی، بهنام محمدی و لندی‌ها الگو بگیرند.

 

 

وی تنها راه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن را تربیت جوانان متعهد، متدین، انقلابی، پاکدامن، پر انگیره و اندیشه ورز به عنوان سربازان جنگ نرم دانست و گفت: جوانان ایرانی از نظر شجاعت، ایثارگری و بصیرت در طول تاریخ در دنیا نمونه هستند.

 

 

حجت‌الاسلام بابائیان افزود: استکبار جهانی از قشر جوانان مومن، انقلابی و صالح وحشت دارد جوانان و نوجوانان با الگو گیری از شهدا باید سعادت خود و کشور را رقم بزنند.

 

 

وی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان کشور باید بدانند آمریکا دشمن قسم خورده ما است، اظهار کرد: نوجوانان و جوانان کشور باید طوری تربیت شوند که در اقتصاد کشور دارای فرهنگ مستقل باشند و هر گونه فرهنگ بیگانه را نادیده بگیرند.

 

 

حجت الاسلام بابائیان تصریح کرد: در روز قیامت اولین سوال خداوند از دوران جوانی است که فرد باید پاسخگو باشد، دانش‌آموزان ما مدیران آینده اداره کشور هستند که باید به خدامحوری، عبودیت، بندگی خدا، تعهد، مسئولیت‌پذیری، تحرک، خلاقیت، امید زندگی به آینده، انقلاب و ولایی بودن خودشان را مجهز کنند و بدانند اصلی‌ترین اسرار سعادت و کلید خوشبختی ارتباط با امام زمان (ع) و یاد او و زدودن غفلت از خود با نصرت و یاری امام زمان است که می‌توانند آن را به‌دست بیاورند.

 


امام جمعه امیرکلا تنها راه مقابله با مستکبرین را مقاومت در برابر آنان دانست و گفت: جوانان باید بدانند که دشمن اصلی آنان آمریکایی‌ها هستند.

 


این مسئول با اشاره به اینکه در قرآن سفارش شده است که جوانان باید در جهت مصالح و مقابله با مفاسد جامعه خود دخالت کنند، یادآور شد: جوانان ما آینده سازان کشور هستند باید خود را به خود سازی، خدا محوری، اخلاق محوری، بندگی خدا، نماز و عبودیت، خلاقیت، تعهد و مسئولیت پذیری، تحرک دائمی در خلاقیت‌ها و کسب تقوا مجهز کنند.

 


وی خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان ایرانی امید تحول ملت‌های جهان هستند که از آنان انتظار داریم با قدرت و استعداد جوانی معجزه بیافریند و شهدا را الگوی حقیقی خود قرار دهند.

 


حجت‌الاسلام بابائیان با اشاره به اینکه دشمن تلاش دارد نسل جوان کشور را نسلی بی اعتقاد به موازین دینی و سست عنصر تبدیل کند، اظهار کرد: تمام آماج تهاجم فرهنگی دشمن جوانان و نوجوانان را نشانه رفته است.
 

 

کد خبر 1113066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha