هشتمین مرحله طرح زائران حرم رضوی برگزار می شود

معممی مقدم گفت:هشتمین مرحله طرح زائران حرم رضوی با هدف تکریم و تجلیل از کادر درمانی و بهداشتی و مبلغان جهادی عرصه سلامت در قالب چهار دوره سه روزه با حضور ۱۴۰۰ نفر در مجتمع فرهنگی امامت مشهد طراحی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «رضا معممی مقدم» شامگاه پنج شنبه (۱۳ آبان) در مراسم افتتاحیه دومین مرحله از هشتمین دوره طرح زائران رضوی که در  مجتمع آموزشی امامت برگزار شد؛ بیان کرد: در راستای اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش، هشتمین مرحله طرح زائران حرم رضوی با هدف تکریم و تجلیل از کادر درمانی و بهداشتی و مبلغان جهادی عرصه سلامت در قالب چهار دوره سه روزه با حضور 1400 نفر در مجتمع  فرهنگی امامت مشهد طراحی شده است. 

 

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در دوره اول ما میزبان 11 استان بودیم؛ گفت: سه دوره اول این طرح ویژه کادر بهداشت و درمان و خدمت کننده به بیماران کرونایی از 10 تا 19 آبان و دوره چهارم ویژه مبلغان جهادی عرصه سلامت است که با حمایت اداره کل اوقاف خراسان رضوی برگزار می شود. 

 

وی اظهار کرد: در طرح زائران رضوی که تاکنون به صورت متمرکز برگزار شده 10 هزار 795 نفر و در طرح غیرمتمرکز که استان ها از محل نیت واقفین عمل کردند 30 هزار نفر به مشهد مقدس مشرف شدند.

 

معممی مقدم با بیان اینکه در هشتمین مرحله طرح زائران رضوی 48 درصد خواهران و 32 درصد برادران به مشهد مقدس مشرف می شوند؛ گفت: در دومین مرحله از هشتمین دوره طرح زائران رضوی 220 نفر از تهران و 60 نفر از کرمان به مشهد مقدس مشرف شدند.

 

وی افزود: اهم اقداماتی که برای اجرای این طرح انجام شده احصا منابع موقوفات مرتبط طرح و در ادامه ارسال ابلاغیه و اخذ اسامی نفرات از دانشگاه علوم پزشکی استان ها بوده که در جلسات تعاملی ادارات کل اوقاف با دانشگاه علوم پزشکی این افراد انتخاب و اعزام شدند. 

 

وی در خصوص برنامه های دومین مرحله از هشتمین دوره طرح زائران رضوی بیان کرد: از جمله برنامه هایی که برای زائران در نظر گرفته شده، زیارت جمعی در رواق کوثر، اخذ 1254 بن غذای حضرت برای زائران این 4 دوره ، عکس یادگاری، مسابقه کتابخوانی می باسد و علی رغم اینکه اصلی ترین و محوری ترین ماهیت حضور شما کادر درمان زیارت امام رضا (ع) است اما به کسانی که در این جلسه حضور دارند 8 نفر به قید قرعه حواله سفر کربلا تقدیم می شود.

 

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: رویکرد ما مبتنی بر ایجاد آرامش و حظ بردن زائران این طرح از زیارت است.

کد خبر 1113070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha