پایان دادن به پدیده انتصاب مدیران تصادفی مطالبه جدی مردم از دولت سیزدهم

فرخی میکال پایان دادن به پدیده انتصاب مدیران تصادفی را مطالبه جدی مردم از دولت سیزدهم برشمرد و گفت: پایان دادن به این روند، موجب برگشت مجدد انگیزه‌ها بین کارکنان، چابک شدن هر چه بیشتر سازمان‌ها و ادارات و افزایش امنیت شغلی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «رسول فرخی میکال» شامگاه پنج‌شنبه (13 آبان) در گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه مجلس به دولت برای ارسال لایحه ساماندهی کارکنان دولت فرصت 45 روزه داده و این مهلت هم‌اکنون تمام شده است اظهار داشت: شیوه فعلی به کارگیری نیروها و تنوع استخدام‌ها یک تبعیض آشکار است.
 
نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس با تاکید بر اینکه تنوع استخدام‌ها و در نهایت اختلاف در پرداختی حقوق و دستمزد بین کارکنان سازمان‌ها بی‌انگیزگی ایجاد می‌کند افزود: اینها باید اصلاح می‌شد و برای همین مجلس این امر را در دستور کار قرار داد و دولت هم اعلام کرده در حال آماده کردن لایحه و حل مشکل است.
 
فرخی میکال پایان دادن به پدیده انتصاب مدیران تصادفی را خواست و مطالبه جدی مردم و مجلس از دولت سیزدهم اعلام کرد و ابراز داشت: امیدواریم به روند چنین انتصاب‌هایی در دولت کنونی پایان داده شود تا شاهد برگشت مجدد انگیزه‌ها بین کارکنان، چابک شدن هر چه بیشتر سازمان‌ها و ادارات و افزایش امنیت شغلی باشیم.
 
*تصویب لایحه موافقت همکاری اقتصادی بین دولت‌های ساحلی خزر
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس از تصویب لایحه موافقت همکاری اقتصادی بین دولت‌های ساحلی خزر در صحن علنی مجلس خبر داد و در مورد اینکه این لایحه چقدر در میزان ارتباط ایران با کشورهای حاشیه خزر اثرگذار است گفت: یکی از محورهای تحول در هر کشوری در بخش توسعه پایدار، روابط بین دولت‌ها است.
 
وی تامین امنیت دریای خزر بین کشورهای حاشیه دریای خزر و جلوگیری از ورود بیگانگان به این پهنه را از مهم‌ترین آثار لایحه اخیر دولت اعلام کرد و یادآور شد: بدون شک تعمیق ارتباطات چندجانبه به ادامه روند اکتشافات و حفظ محیط زیست با استفاده از حضور و مشارکت همه کشورهای همسایه دریای خزر منجر می‌شود.
 
*رسانه ملی و صدا و سیما نیز از تبلیغ چای خارجی خودداری کند
عضو مجمع نمایندگان گیلان در ادامه به مسائل حوزه انتخابیه خود پرداخت و ضمن اشاره به تولید محصول چای و مشکلاتی که در این بخش وجود دارد عنوان کرد: اخیرا جلسه‌ای با وزیر جهاد کشاورزی در مورد صنعت چای داشتم و موضوع واردات چای کنیایی به قطب تولید چای ایران شهرستان لاهیجان را مطرح کردم.
 
نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس عدم هماهنگی بین صادرات و واردات محصولات خارجی به داخل کشور را مورد انتقاد قرار داد و افزود: تولید چای داخلی 30 هزار تن و میزان نیاز ما در داخل 100 هزار تن است که باید این مابه تفاوت از طریق واردات آن هم واردات قانون‌مند و طبق یک ضابطه خاص و مشخص تامین بشود.
 
فرخی میکال از پیگیری‌هایی که برای حل مشکلات چای شکل گرفته همچنین رایزنی‌ها و مکاتباتی که در این زمینه انجام داده است سخن گفت و اظهار داشت: از رئیس جمهور می‌خواهیم دستور بدهد تمام سازمان‌ها و نهادهای دولتی از چای داخلی استفاده کنند و دوم اینکه رسانه ملی و صدا و سیما نیز از تبلیغ چای خارجی خودداری کند.
 
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس ورود چای به بازار بورس را نیز از دیگر راهکارهایی که به حل مشکلات و چالش‌های این صنعت کمک می‌کند اعلام کرد و بیان داشت: متاسفانه هنوز چای کشف قیمت نشده و یک چایکار از ارزش افزوده محصول خود هیچ استفاده‌ای نمی‌برد و به جای آن این ارزش افزوده به جیب واسطه‌گران می‌رود.
 
وی با تاکید بر اینکه ارزش افزوده باید از طریق فروش محصول چای به دست تولیدکننده چایکار برسد و موجبات نوسازی کارخانجات چایسازی را فراهم کند گفت: کشاورزان چایکار واقعا نیازمند حمایت هستند و باید به آن‌ها تسهیلات بلاعوض یا وام قرض‌الحسنه دراز مدت داده شود تا کشاورز فرصت داشته باشد از این منابع برای تقویت تولید چای استفاده کند.
 
عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه وی موضوع واردات چای کنیایی به قطب تولید چای ایران یعنی لاهیجان را پیگیری کرده است تصریح کرد: شرکتی در لاهیجان با همکاری سرمایه‌گذاران چای وارد کرده بود و طبق آماری که ارائه دادند هزار و 18 تن چای ایرانی به کنیا صادر و 400 تن چای کنیا وارد کشور شده که البته به نظر من همین مقدار هم خوشایند نیست و امیدواریم چنین اتفاقی دیگر تکرار نشود.
 
نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شهرستان لاهیجان را قطب درمان شرق گیلان دانست و عنوان کرد: 8 و نیم میلیارد تومان برای تجهیز و بهبود زیرساخت‌های بیمارستانی شهرستان لاهیجان تخصیص داده شد و با کمک ارتش هم قرار است در محل بیمارستان سیدالشهدا بازکیاگوراب یک بخش دیالیز ایجاد شود.
 
فرخی میکال با بیان اینکه ساماندهی فاضلاب شهرستان لاهیجان در سال 73 شروع شد و تا سال 98 معادل 31 میلیارد تومان برای آن هزینه شد اذعان کرد: از زمان شروع به کار بنده به عنوان نماینده مردم تاکنون برای این کار 17 میلیارد تومان اعتبار گرفتیم و پروژه فاضلاب شهرستان لاهیجان به پیشرفت 31 درصدی رسیده است.
 
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه برای اتمام کار فاضلاب شهرستان لاهیجان با این وضعیت موجود و افزایش قیمت‌هایی که رخ داده است به 550 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است افزود: در این مورد پیگیرم تا هم از طریق جذب اعتبارات دولتی و هم با مشارکت بخش خصوصی بتوانیم در این مورد گام‌هایی برداریم.
 
وی شروع پروژه ساماندهی فاضلاب شهرستان سیاهکل از سال 73 را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این پروژه تا سال 89 تنها 5 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و 7 میلیارد تومان برای آن هزینه شده بود اذعان کرد: از زمانی که بنده عهده‌دار نمایندگی شهرستان سیاهکل شدم این پروژه 9 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 17 میلیارد تومان هم برای آن اعتبار در نظر گرفته شد.
 
عضو مجمع نمایندگان گیلان پیشرفت فیزیکی پروژه پل غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان را حدودا 60 درصد اعلام کرد و با اشاره به اینکه پیگیری‌هایی برای جذب اعتبارات در دست انجام است خاطرنشان کرد: برای پروژه راهسازی بازکیاگوراب به سیاهکل هم مذاکرات زیادی جهت جذب اعتبارات انجام دادیم و امیدواریم با این منابع شاهد تسریع در روند اجرای این پروژه باشیم.
 
کد خبر 1113101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha