حاکمیت نخبگان و دلسوزان عرصه فرهنگ باید دغدغه و برنامه داشته باشند

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: فرهنگ هویت، شاکله و خمیر مایه فرد و جامعه است و مسئله فرهنگ یک مسئله اساسی، زیربنایی و زیر ساختی است که باید هم حاکمیت و هم نخبگان، دلسوزان عرصه فرهنگ، در این خصوص دغدغه و برنامه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۴ آبان ماه حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، ضمن سفارش به تقوای الهی گفت: فرهنگ هویت، شاکله و خمیر مایه فرد و جامعه است و مسئله فرهنگ یک مسئله اساسی، زیربنایی و زیر ساختی است که باید هم حاکمیت و هم نخبگان، دلسوزان عرصه فرهنگ، در این خصوص دغدغه و برنامه داشته باشند.


امام جمعه قلعه گنج راه اصلاح یک مملکت را فرهنگ آن جامعه دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب می فرماید؛ من حاضرم برای فرهنگ جان بدهم، این سخن بیانگر این است که یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری (حفظه الله) فرهنگ عمومی جامعه است که باید مبتنی بر فرهنگ اسلامی ایران باشد.


وی خاطرنشان کرد: وظیفه همه است که برای ترویج فرهنگ اسلامی تلاش کنند و در حوزه فرهنگ عمومی سرفصل جهش تولید، فرهنگ کار و تلاش در جامعه است، سرفصل زنان و خانواده، برنامه تقویت بنیان خانواده ها است، سرفصل بهداشت نیز سلامت و نشاط اجتماعی است.

حجت الاسلام احمدی نیک اظهار کرد: یکی از راهکارهای بسیار مهم برای تشکیل و تثبیت خانواده مسئله ازدواج آسان و پایدار است که عزم مردم و خانواده ها را می طلبد و همچنین عزم مسئولین که بسترها و زیرساخت ها را فراهم کنند.
 

خطیب جمعه قلعه گنج اضافه کرد: قانون حمایت از خانواده و جمعیت در واقع یک گام بلند برای مقابله با چالش بزرگ جمعیت است چرا که جمعیت جوان ایرانی به سرعت در حال پیشروی به سمت پیری است و این موضوع برای آینده کشور یک تهدید جدی است.


وی بیان کرد: رشد جمعیت، تامین نیروی کار جوان، رشد اقتصادی، تجاری، قدرت و اقتدار ملی هر کشوری را به دنبال دارد.


حجت الاسلام احمدی نیک با اشاره به ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، ابراز کرد: یک خبر مسرت بخش و غرور آفرین در جهان و کشور منتشر شد، که رزمندگان غیور و جوانان با ایمان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بار دیگر ضربه ای بر هیمنه پوشالی آمریکای خبیث وارد کردند.


امام جمعه قلعه گنج ادامه داد: آمریکای خبیث با انتخاب این مقطع زمانی و وارد کردن عربستان به صحنه، سر پوش گذاشتن بر شکست های خود در منطقه و عربستان در یمن بود و دلیل انتخاب دریای عمان این بود که فکر می کند جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس قوی است.


وی تاکید کرد: واکنش سریع و الهام بخش ایران انقلابی و سپاه برای دوستان و دشمنان پیام های مهمی را  مخابره کرد که سپاه نشان داد قائل به راهبرد است یعنی پاسخ های خود را متناسب با تحرکات دشمن انجام می دهد.

وی در خاتمه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با این اقدام ضریب امنیت دریایی خود ،منطقه و هم پیمانانش را بالا برد، و امریکا هم باید  بداند با عملیات ایذایی نمی تواند ایران را بر سر میز مذاکره بنشاند،و این واکنش ایران درس بزرگی به رژیم صهیونیستی داد که اندک زمانی در پاسخ به تهدیدات وارد عمل می شود.

کد خبر 1113105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha